Salmonella și Campylobacter nu mai răspund la antibiotic. Avertismentul oamenilor de știință

laborator analize
Shutterstock

Bacterii precum Salmonella și Campylobacter nu mai răspund la medicamentele care erau folosite în mod obișnuit atât în cazul oamenilor, cât și în cazul animalelor, potrivit efsa.europa.eu.

Rezistența simultană la mai multe medicamente la om a fost, în general, constatată la niveluri scăzute, cu excepția câtorva tipuri, cum ar fi Salmonella și Campylobacter, în multe țări din regiunea europeană, conform unui raport emis de Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC) și Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA).

„Rezistența la antibiotice este una dintre cele mai grave amenințări cu care ne confruntăm la nivel mondial, afectând atât oamenii, animalele, cât și mediul înconjurător”, au declarat Mike Catchpole și Carlos Das Neves, oamenii de știință șefi ECDC și EFSA.

Cu toate acestea, au existat tendințe încurajatoare în mai multe țări: s-a constatat că un procent tot mai mare de bacterii provenite de la animale destinate producției de alimente este sensibil la toate antimicrobienele testate, se arată pe site-ul Centrului European de Prevenire și Control al Bolilor.

În plus, prevalența beta-lactamazelor cu spectru extins (Esbl) și a beta-lactamazelor producătoare de E.coli (AmpC) (enzime care conferă bacteriilor capacitatea de a rezista la acțiunea diferitelor antibiotice) este în creștere

Clotilde Armand, acuzații: „Începem ziua cu o nouă dovadă de fraudă… Marcele, ți-am zis că nu te pricepi la matematică”

O scădere a rezistenței Salmonella la ampicilină și tetraciclină la om a fost, de asemenea, observată în mai multe țări între 2013 și 2021. Datele arată, de asemenea, o tendință de scădere a rezistenței Campylobacter jejuni la eritromicină la oameni și la găini. Acest antibiotic este esențial pentru tratamentul campilobacteriozei.

Raportul arată, totuși, o tendință de creștere a rezistenței S. Enteritidis și C. jejuni la ciprofloxacină la om, microorganismele care provoacă cele mai multe cazuri de salmoneloză și campilobacterioză.

Tendințe similare au fost observate pentru Campylobacter jejuni de la pui între 2009 și 2020, rezistența la ciprofloxacină crescând în mai multe țări. Nivelul de rezistență la ciprofloxacină la Campylobacter este acum atât de ridicat, notează raportul, încât acest antibiotic nu mai poate fi recomandat pentru tratamentul infecțiilor grave la om.

Astfel, ECDC și EFSA avertizează că episoadele de rezistență la aceste produse "trebuie monitorizate și investigate".

Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Un nou animal a fost descoperit de cercetători. Este surprinzător ce mănâncă. FOTO

O specie de peşte vegetarian apropiată de piranha a fost descoperită în Amazonia braziliană şi numită „Sauron", datorită asemănării sale cu maleficul Stăpân al Inelelor, a anunţat marţi Muzeul britanic de Istorie Naturală, potrivit AFP.

Descoperirea care schimbă totul. Ce au găsit oamenii de știință în vârful vulcanilor gigantici de pe Marte

Planeta Marte a dezvăluit încă unul dintre secretele sale: chiciură a fost descoperită în vârful vulcanilor săi gigantici, o descoperire neaşteptată, care le va permite oamenilor de ştiinţă să înţeleagă mai bine ciclul apei pe "Planeta Roşie".

Dovezi ale primelor ploi căzute pe Pământ, găsite în cristalele primordiale. Se schimbă ceea ce știam despre Terra

Noi cercetări arată că primele ploi au căzut pe Pământ în urmă cu aproximativ 4 miliarde de ani, mult mai devreme decât se credea până acum.

Rata anuală a inflaţiei a coborât, în luna mai 2024, la 5,12%, de la 5,9% în aprilie.

Alianța PSD-PNL a primit aproape jumătate din voturi la alegerile europarlamentare. Ce arată datele BEC

Rezultatele centralizate până acum de Biroul Electoral Central confirmă că PSD și PNL au adunat împreună 70 la sută dintre voturile pentru primarii și consilierii locali.

New York Times: SUA vor furniza Ucrainei un nou sistem de apărare antiaeriană Patriot

Joe Biden intenţionează să pună la dispoziţia Kievului un nou sistem de apărare antiaeriană Patriot pentru ca Ucraina să se protejeze de atacurile ruseşti, potrivit New York Times.