Descoperirea care „schimbă fundamental” istoria oamenilor din Europa. Ce s-a găsit într-o peșteră adâncă de 8 metri

descoperire
Burg Ranis Museum

Fragmente microscopice de proteină și ADN care au fost extrase din oase descoperite într-o peșteră adâncă de 8 metri dezvăluie faptul că oamenii de Neanderthal și Homo sapiens au locuit alături unii de ceilalți în același timp, în urmă cu 45.000 de ani.

Analiza genetică a fosilelor, care au fost găsite în apropiere de orașul Ranis din estul Germaniei, sugerează că oamenii moderni sunt creatorii unor unelte în formă de frunze, despre care arheologii credeau că au fost făcute cândva de oamenii de Neanderthal, care au trăit în Europa până acum aproximativ 40.000 de ani, potrivit CNN.

Despre oamenii moderni, sau Homo sapiens, nu se cunoștea anterior faptul că ar fi trăit în regiunea în care au fost fabricate acele unelte.

„Peștera Ranis aduce dovezi cu privire la prima dispersare a Homo sapiens de-a lungul latitudinilor nordice ale Europei. Se pare că artefactele de piatră pe care credeam că le-au făcut oamenii de Neanderthal au făcut parte, de fapt, din trusa de scule a Homo sapiens”, a spus cercetătorul Jean-Jacques Hublin, profesor la College de France, în Paris, și om de știință la Institutul pentru Antropologie Evoluționară din Leipzig, Germania.

VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

„Asta schimbă fundamental cunoștințele noastre anterioare despre această perioadă: Homo sapiens au ajuns în nord-vestul Europei înainte de dispariția oamenilor de Neanderthal în sud-vestul Europei”, a mai spus acesta.

Descoperirea înseamnă că cele două grupuri s-ar putea suprapune timp de câteva mii de ani.

Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Un nou animal a fost descoperit de cercetători. Este surprinzător ce mănâncă. FOTO

O specie de peşte vegetarian apropiată de piranha a fost descoperită în Amazonia braziliană şi numită „Sauron", datorită asemănării sale cu maleficul Stăpân al Inelelor, a anunţat marţi Muzeul britanic de Istorie Naturală, potrivit AFP.

Descoperirea care schimbă totul. Ce au găsit oamenii de știință în vârful vulcanilor gigantici de pe Marte

Planeta Marte a dezvăluit încă unul dintre secretele sale: chiciură a fost descoperită în vârful vulcanilor săi gigantici, o descoperire neaşteptată, care le va permite oamenilor de ştiinţă să înţeleagă mai bine ciclul apei pe "Planeta Roşie".

Dovezi ale primelor ploi căzute pe Pământ, găsite în cristalele primordiale. Se schimbă ceea ce știam despre Terra

Noi cercetări arată că primele ploi au căzut pe Pământ în urmă cu aproximativ 4 miliarde de ani, mult mai devreme decât se credea până acum.

După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția.

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.