Descoperire uimitoare pe Marte. Oamenii de știință au găsit primele dovezi ale unui râu

planeta Marte
Getty

Oamenii de știință au descoperit primele dovezi ale unui râu de pe Marte , care a existat timp de mai bine de 100.000 de ani.

Cercetătorii de la Universitatea din Utrecht, Olanda, au analizat imagini de înaltă rezoluție de pe planetă și au descoperit dovezi ale existenței unui râu.

Urmele lăsate în urma râului măsoară peste 200 de metri adâncime, transmite Daily Mail.

Potrivit specialiștilor, acest lucru sugerează că pe Marte a existat o cantitate uriașă de apă și o atmosferă capabilă să întrețină viața acum aproape patru miliarde de ani.

Sunete ''ciudate'' de pe planeta Marte, înregistrate de NASA
Sunete ''ciudate'' de pe planeta Marte, înregistrate de NASA. AUDIO
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Urmele rămase pe Planeta Roșie sunt identice cu cele ale râurilor de pe planeta noastră.

„Rezoluția foarte bună a imaginilor ne-a permis să „citim” aceste roci. A fost ca și cum ai fi fost foarte aproape de ele”, a mai spus un cercetător.

Nu se cunosc deocamdată informații referitoare la lungimea râului care a existat pe Marte.

NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Studiu: Când s-a evaporat apa din lacurile și râurile de pe planeta Marte

În urmă cu aproximativ 3,5 miliarde de ani, apa din lacurile şi râurile de pe planeta Marte s-a evaporat 'din cauza fluctuaţiilor climatice', potrivit unui studiu publicat luni în Nature Geoscience, relatează AFP.

Sunete ''ciudate'' de pe planeta Marte, înregistrate de NASA. AUDIO

Sonda InSight a NASA a detectat până în prezent peste 100 de vibraţii pe Marte, 21 dintre acestea având ca sursă cutremure marţiene, celelalte putând avea însă alte cauze.

Motivul pentru care oamenii de ştiinţă vor să contamineze Marte cu microbi

Oamenii de știință vor să contamineze planeta Marte cu germeni de pe Pământ, în ciuda faptului că mai multe agenții spațiale au luat măsuri de precauție pentru ca acest lucru să nu se întâmple.

O piatră de pe planeta Marte a fost numită Rolling Stones. Reacția lui Mick Jagger

Peisajul marțian este mai bogat de astăzi, cu numele unei formații rock. Este vorba de celebra trupă britanică The Rolling Stones, care a dat numele unei roci de pe Planeta Roșie.

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Scandal electoral și bătăi de stradă la Belciugatele. Echipa PSD s-a confruntat dur cu cea a PNL. Poliția a intervenit

Primarul și viceprimarul PSD din comuna Belciugatele au fost implicați într-un scandal electoral care s-a lăsat cu intervenția Poliției și a Ambulanței.