Catastrofa feroviară din India. Traficul, reluat la 51 de ore de la producerea accidentului. Bilanţul victimelor, revizuit

accident feroviar India
Getty

Guvernul statului indian Odisha a revizuit în scădere bilanţul celei mai sângeroase catastrofe feroviare din ultimele decenii din India, de la 288 la 275 de morţi, din cauză că unele cadavre au fost numărate de două ori.

Circulaţia trenurilor de marfă şi de pasageri a fost reluată luni, relatează AFP, citat de news.ro.

Cauza coliuziunii între trei trenuri, vineri seara, în apropiere de Balasore, în statul Odisha (est), a fost identificată de către autorităţi drept legată de o problemă la sistemul macazurilor.

Dintre cei 1.175 de răniţi, 382 erau spitalizaţi în continuare, anunţau duminică autorităţile.

Există temeri că numărul morţilor poate creşte, în contextul unei supraaglomerări a centrelor medicale cu răniţi, mulţi în stare gravă.

Citește și
Narendra Modi
„Vinovații vor primi cele mai dure pedepse”. Premierul Modi amenință după catastrofa feroviară din India
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

După catastrofă, plase mari şi verzi au fost instalate de-a lungul liniilor ferate, pentru a ascunde vagoane avariate, împinde de o parte.

”Eroare umană” de semnalizare

Ministrul indian al Căilor Ferate, Ashwini Vaishnaw, a anunţat că au fost indentificate persoanele vinovate pentru producerea tragediei și cauza accidentului.

El preciza că ”schimbarea electronică a macazului se află la originea accidentului”.

Ministrul a fost văzut cu mâinile împreunate, rugându-se, la trecerea unui prim tren încărcat cu cu cărbune prin locul catastrofei, duminică seara, la 51 de ore după accident.

Primele concluzii ale anchetei nu au fost făcute publice în acest stadiu.

Însă cotidianul Times of India, care citează raportul preliminar de anchetă, a dezvăluit duminică că o ”eroare umană” de semnalizare ar fi cauzat coliziunea celor trei trenuri.

Trenul Coromandel Express - care asigură o legătură de la Calcutta la Madras, a primit undă verde pentru a circula pe calea principală, însă a fost deturnat pe o cale pe care se afla deja un tren de marfă, potrivit ziarului.

Trenul de pasageri a izbit, atunci, la o viteză de aproximativ 130 de kilometri pe oră, o garnitură de marfă, în apropiere de Balasore, la aproximativ 200 de kilometri de Bhubaneswar, capitala statului Odisha.

Trei vagoane au căzut pe o cale adiacentă şi au lovit partea din spate a unui tren expres care asigura o legătură de la Bangalore la Calcutta.

În acest stadiu, acest accident feroviar este cel mai sângeros înregistrat în India de la o coliziune frontală între două trenuri de pasageri, la 2 august 1999, în Gara Gaisal, în Begalul de Vest, soldat cu 285 de morţi.

India a înregistrat numeroase accidente sângeroase de tren, însă siguranţa s-a îmbunătăţit în ultimii ani, în urma unor investiţii şi îmbunătăţiri tehnologice.

Cel mai sângeros accident feroviar din istoria acestei ţări a avut loc la 6 iunie 1981, când, în statul Bihar (est), şapte vagoane ale unui tren care traversa un pod au căzut în fluviul Bagmati, şi au murit 800-1.000 de oameni.

Articol recomandat de sport.ro
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Citește și...
S-a încheiat operațiunea de salvare după cel mai grav accident feroviar. Bilanțul autorităților din India
S-a încheiat operațiunea de salvare după cel mai grav accident feroviar. Bilanțul autorităților din India

Autorităţile indiene au declarat că au încheiat, duminică, operaţiunile de salvare după accidentul feroviar cel mai devastator din ţară de peste două decenii.

 

„Vinovații vor primi cele mai dure pedepse”. Premierul Modi amenință după catastrofa feroviară din India
„Vinovații vor primi cele mai dure pedepse”. Premierul Modi amenință după catastrofa feroviară din India

Anchetă de proporții în India, după cea mai mare catastrofă feroviară a ultimelor decenii produsă în această țară.

„Mama mea dispăruse. Am primit o fotografie cu cadavrul ei”. Mărturii din accidentul groazei din India | GALERIE FOTO
„Mama mea dispăruse. Am primit o fotografie cu cadavrul ei”. Mărturii din accidentul groazei din India | GALERIE FOTO

Cel puţin 288 de persoane au murit şi circa 1.000 au fost rănite, după ce un tren de pasageri a deraiat şi s-a ciocnit cu un tren de marfă, vineri, în statul Odisha, din estul Indiei.  

Cel puţin 288 de morţi şi 900 de răniţi în urma coliziunii între două trenuri în India | FOTO-VIDEO
Cel puţin 288 de morţi şi 900 de răniţi în urma coliziunii între două trenuri în India | FOTO-VIDEO

Cel puţin 288 de persoane au murit şi circa 900 au fost rănite, după ce un tren de pasageri a deraiat şi s-a ciocnit cu un tren de marfă, vineri, în statul Odisha, din estul Indiei, relatează Reuters, care citează un bilanţ vehiculat de presa locală.

Un bebeluș de un an și jumătate a murit după ce a fost mușcat de șarpe. Mama l-a dus în brațe 6 kilometri până la spital
Un bebeluș de un an și jumătate a murit după ce a fost mușcat de șarpe. Mama l-a dus în brațe 6 kilometri până la spital

Un bebeluș de doar 18 luni din India a murit după ce a fost mușcat de șarpe. Mama sa a fost nevoită să o ducă în brațe șase kilometri până la un spital din Vellore.

Recomandări
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".  

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util
Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția. 

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă
România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.