Veste proastă pentru bucureștenii care așteaptă deschiderea metroului din Drumul Taberei

metrou Drumul Taberei, februarie 2019 - 1
Facebook/ Vitalie Cojocari

Veste proastă pentru bucureștenii care așteaptă deschiderea Metroului din Drumul Taberei în 2019.

Surse din Metrorex au declarat pentru Agerpres că această companie are conturile blocate în urma unei datorii de 94 de milioane de lei, bani pe care transportatorul subteran trebuia să îi mai dea companiei italiene Astaldi după ce aceasta a câştigat o serie de procese în instanţă.

Corespondetul Pro TV Vitalie Cojocari spune că șansele ca metroul din Drumul Taberei să fie folosit în acest an ”sunt în acest moment practic nule”.

Pe scurt. Astaldi a dat Metrorex în judecată și a câștigat. Astaldi susține că lucrările efectuate costă cu 92 de milioane de lei mai mult. Cam 20 de milioane de euro. Cum nu i-a primit, a redus simțitor ritmul lucrărilor, îmi spun sursele mele.

Ieri a avut loc o întâlnire la Metrorex. Metroul a cerut un fel de păsuire, un calendar al plății restante. Răspunsul celor de la Astaldi a fost diplomatic, ușor evaziv. De ce? Astaldi are probleme financiare în Italia. Se vorbea la un moment dat de un fel de insolvabilitate. Sursele mele îmi spun că este greu de crezut că firma mamă din Italia sau cine o administrează va accepta reeșalonări și păsuiri.

Citește și
metrou bucuresti
Şeful Metrorex: Metroul din Drumul Taberei va circula în decembrie, altfel îmi dau demisia
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Așadar, timp nu mai e. Lucrări sunt cu nemiluita. Ceea ce înseamnă că dacă ar vrea cu adevărat să dea metroul în exploatare, muncitorii ar trebui să tragă tare. Acest lucru nu se întâmplă acum în subteranul din Drumul Taberei.” - spune corespondentul Pro TV.

În replică, Metrorex a transmis un comunicat de presă în care afirmă că are alocaţi bani în bugetul pe 2019 pentru plata tuturor lucrărilor care necesită punerea în funcţiune cu călători a Magistralei 5 de metrou, la sfârşitul anului 2019, conform graficelor asumate de Antreprenor la începutul anului.

Comunicatul integral al Metrorex:

”Cu privire la plata executării lucrărilor către Astaldi, în cadrul contractelor încheiate cu Metrorex, facem precizarea că facturile emise sunt plătite la zi.

Precizăm că Metrorex are alocaţi bani în bugetul pe 2019 pentru plata tuturor lucrărilor care necesită punerea în funcţiune cu călători a Magistralei 5 de metrou, la sfârşitul anului 2019, conform graficelor asumate de Antreprenor la începutul anului.
Deşi Metrorex a asigurat sursele de finanţare, ritmul de lucru al Antreprenorului M5, pe primele 7 luni ale acestui an, a fost extrem de redus, fapt pentru care Metrorex a notificat constructorul.

Astaldi condiţionează accelerarea ritmului de lucru şi chiar punerea în funcţiune a Magistralei 5, pe motivul că Metrorex mai are un rest de plata în valoare de 94 milioane de lei care reprezintă daune-interese şi cheltuileli de judecată, în urma proceselor pe care Metrorex le-a pierdut cu aceştia în instanţă.
În repetate rânduri Metrorex a purtat discuţii cu reprezentanţii Astaldi şi a făcut mai multe plăţi.

La începutul lunii iulie, la preluarea mandatului de director general, Marin Aldea a convocat la discuţii toţi constructorii implicaţi în realizarea lucrărilor pe Magistrala 5 pentru a le expune obiectivul principal pe care trebuie să-l atingem, acela de a pune Magistrala 5, în funcţiune cu călători la sfârşitul anului 2019. Directorul General al Metrorex, Marin Aldea a subliniat încă o dată ca sunt bani prevăzuţi şi aprobaţi în bugetul societăţii pe anul 2019, pentru plata cheltuilelilor.

Astfel, nu există un motiv real pentru ca lucrările să nu fie executate la timp, conform graficelor asumate de Astaldi.

Cu toate acestea, şi în cadrul ultimelor discuţii avute cu Metrorex, reprezentanţii Astaldi continuă să condiţioneze Metrorex chiar cu blocarea conturilor precum şi cu diminuarea la minimum a ritmului de lucru pentru a le fi plătită suma de 94 milioane de lei, câştigate de aceştia în instanţă.

În urma proceselor pierdute de către Metrorex în instanţă, societatea de transport a făcut plăţi până la acest moment către Astaldi în valoare de peste 140 milioane de lei, în urma proceselor pe care Astaldi le-a câştigat în instanţă în defavoarea Metrorex.

În cadrul discuţiilor purtate astăzi cu reprezentanţii Astaldi, Metrorex a propus plata reeşalonată a sumei de 94 milioane lei până la sfârşitul anului 2019, variantă pe care reprezentanţii Astaldi s-au arătat dispuşi să o accepte. Metrorex insistă asupra faptului ca Magistrala 5 de metrou să fie dată în exploatare cu călători la sfârşitul acestui an iar Antreprenorul să respecte graficele de lucrări asumate.”

În urmă cu aproximativ 2 săptămâni, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a susţinut că metroul din Drumul Taberei va fi deschis traficului în decembrie 2019, întrucât nu mai există niciun impediment în realizarea acestui plan.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Când se va deschide metroul în Drumul Taberei. Noul anunț al ministrului Cuc
Când se va deschide metroul în Drumul Taberei. Noul anunț al ministrului Cuc

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susţine că metroul din Drumul Taberei va fi deschis traficului în decembrie 2019, întrucât nu mai există niciun impediment în realizarea acestui plan.

Şeful Metrorex: Metroul din Drumul Taberei va circula în decembrie, altfel îmi dau demisia
Şeful Metrorex: Metroul din Drumul Taberei va circula în decembrie, altfel îmi dau demisia

Magistrala 5 de metrou, adică tronsonul din Drumul Taberei, va fi funcţională în luna decembrie, a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, precizând că, în caz contrar, îşi va da demisia.

Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei. Linia de metrou M5 va fi gata anul acesta
Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei. Linia de metrou M5 va fi gata anul acesta

Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei, dar și pentru linia de metrou M5, Drumul Taberei - Eroilor!

Imagini exclusive cu metroul din Drumul Taberei. Procesul care a oprit din nou lucrările
Imagini exclusive cu metroul din Drumul Taberei. Procesul care a oprit din nou lucrările

Aşteptat de 4 ani de sute de mii de oameni, metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei ar putea fi dat în exploatare abia anul viitor - dacă până în iulie instanţa nu dă o decizie la ultima contestaţie.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.