Tunel abandonat sub Constanța, cheia deblocării portului asaltat de cerealele ucrainene. A fost realizat de Anghel Saligny

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce guvernanții tot promit drumuri care în final rămân doar la nivelul de plan, în Constanța ar putea fi redeschis un tunel feroviar construit acum mai bine de 100 de ani de Anghel Saligny.

Zona este sufocată în prezent de camioane, care aduc mărfuri din Ucraina, şi este mare nevoie de o alternativă. Vechiul tunel, lăsat de multă vreme în paragină, traversează două cartiere și un bulevard, și iese chiar în port.

Tunelul, considerat monument istoric, a fost construit între 1895 și 1908, sub coordonarea inginerului Anghel Saligny. A fost realizat din blocuri imense de piatră, aduse dintr-o carieră din Munții Apuseni, și a fost funcțional 84 de ani.

Intrarea se face dinspre Gara CFR Constanța, iar tunelul are o înălțime de 6 metri și o lățime de 10. În interior poate fi remontată o singură linie de cale ferată. Construcția traversează două cartiere, un bulevard cu șase benzi, trece pe lângă spitalul CFR, și ajunge chiar în Portul Constanța.

George Varasmi, Compania Naţională „Administrația Porturilor Maritime" Constanța:

Citește și
Metrourile circula din ce în ce mai rar, din cauza datoriilor Metrorex către un furnizor. Ce spun ambele companii
Panică la metrou, pe Magistrala 1. Călătorii au rămas blocați în tunel din cauza unei defecțiuni
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În condițiile actuale, odată cu războiul din Ucraina, când se vede că intrările în Portul Constanța aproape că sunt sufocate de mulțimea de camioane, cred că prin acest tunel s-ar fi rezolvat multe. Sunt cozi de kilometri, undeva la porțile de intrare dinspre Agigea, ar înlocui sute, dacă nu chiar mii de camioane zilnic."

Ultima garnitură de tren a trecut prin tunel în iulie 1992. De atunci, structura feroviară a fost abandonată. Șinele de cale ferată au fost demontate, iar intrările baricadate cu porți de fier.

Vasile Anghel, specialist în transportul feroviar: Acum se intenționează reabilitarea acestui tunel, pe motivul războiului din Ucraina. Dacă nu era războiul, probabil că nici nu se știa de acest tunel."

Cum, în ultimul an, Portul Constanța a fost asaltat de tiruri care blochează chiar o bandă a autostrăzii A4, ceferiștii și-au dat seama ce mină de aur se află sub oraș.

Valentin Costea, consilier CFR Infrastructură: „Am demarat lucrarea de reabilitare și electrificare a acestei linii, și consolidarea tunelului. Am identificat avantaje și în ceea ce privește operatorii de exploatare portuară, prin reducerea timpilor de intrare și scoatere a vagoanelor de la descărcare."

Consolidarea, poate în 2024

Lucrările de consolidare ar putea să înceapă în 2024. Am câştiga, astfel, încă 12 kilometri de cale ferată cu o valoare comercială ridicată, mai ales că va face legătura între triajele de la periferia orașului și principala zonă de transport a cerealelor din Portul Constanța.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Au săpat un tunel pentru a jefui o bijuterie, dar au eșuat. Ce bilet au lăsat în urmă
Au săpat un tunel pentru a jefui o bijuterie, dar au eșuat. Ce bilet au lăsat în urmă

Patru bărbați au încercat să jefuiască o bijuterie, dar planul lor nu a funcționat deloc așa cum sperau.

Panică la metrou, pe Magistrala 1. Călătorii au rămas blocați în tunel din cauza unei defecțiuni
Panică la metrou, pe Magistrala 1. Călătorii au rămas blocați în tunel din cauza unei defecțiuni

Un tren s-a defectat, joi, pe Magistrala 1 a rețelei de transport subteran din București. Călătorii au rămas blocați în tunel timp de mai multe minute.  

Numeroși morți și răniți, după ce un autobuz și un camion s-au ciocnit într-un tunel suspendat și au luat foc
Numeroși morți și răniți, după ce un autobuz și un camion s-au ciocnit într-un tunel suspendat și au luat foc

Cel puţin cinci oameni au murit şi 40 au fost răniţi în Coreea de Sud, după ce un autobuz şi un camion s-au ciocnit într-un tunel rutier suspendat.  

Imagini tragice din Seul. Șase oameni au murit, după ce un tunel a fost cuprins de flăcări în urma unui accident | VIDEO
Imagini tragice din Seul. Șase oameni au murit, după ce un tunel a fost cuprins de flăcări în urma unui accident | VIDEO

Cel puțin șase persoane au fost ucise în timpul unui accident de autobuz, urmat de un incendiu masiv în interiorul unui tunel din Seul.

Zeci de morți și răniți după ce un camion cu benzină a luat foc într-un tunel intens circulat din Afganistan VIDEO
Zeci de morți și răniți după ce un camion cu benzină a luat foc într-un tunel intens circulat din Afganistan VIDEO

Nouăsprezece persoane şi-au pierdut viaţa şi alte zeci au fost rănite într-un accident al unui camion cu benzină într-un tunel la mare altitudine din trecătoarea Salang, în estul Afganistanului, au anunţat duminică responsabili talibani, scrie AFP.

 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.