Știrile Pro TV în Ucraina: ”Bărbații își iau la revedere de la soții, iubite sau copii”. Cozi de 40 de kilometri la graniță

×
Codul embed a fost copiat

Colegul nostru Paul Angelescu se află în regiunea Odessa din Ucraina, la granița cu România, unde sute de refugiați s-au strâns pentru a trece Dunărea în țara noastră.

”Palanca - granița dintre Ucraina și Republica Moldova. Multe familii cu copii mici. Unii dintre refugiați vin pe jos, iau cu ei câteva valize, alimente , sacoșe cu mâncare, pături. Alții vin cu mașinile. Câțiva dintre ucrainienii cu care am discutat spun că din această dimineață trec doar femeile, copiii, bătrânii și bolnavii. Bărbații apți de luptă se pare că sunt întorși din drum. Spun că trebuie să rămână în țară și să lupte. Bărbații își iau la revedere de la soții, iubite sau copii în dreptul barierelor care separă cele două țări.” - spune corespondentul Pro TV în Ucraina.

Printre cei care au fugit din calea bombardamentelor, sunt și cetățeni români.

Citește și
Liga Campionilor
UEFA: Finala Ligii Campionilor s-a mutat de la Sankt Petersburg la Paris după ce Rusia a invadat Ucraina
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Român din Dnipro: „Pe drum am văzut tancuri ucrainene, convoaie militare, înainte să plecăm am auzit niște explozii, venind dinspre Harkiv, care nu e departe de Dnipro. Fum negru”

Reporter: Aici la frontieră care e situația?

Român din Dnipro: „Nu lasă să treacă ucraineni între 20 și 60 de ani.”

Reporter: De ce?

Român din Dnipro: „Au dat decret că sunt apți de luptă. Prietenul fetei mele e ucrainean, are 20 de ani și nu vor să-l lase.”

Reporter: Cât de mare e coadă dinspre Odessa?

Român din Dnipro: „40 de kilometri! 12 ore ne-a luat să ajungem până aici."

Potrivit poliției de frontieră din Republica Moldova, în ultimele 12 ore, aproape 10.000 de cetățeni ucraineni au trecut granița din Ucraina. Aceasta era atmosfera la prânz în Vamă Palanca, situată la aproximativ 50 de kilometri de Odessa. Disperarea oamenilor e cu atât mai mare cu cât nimeni nu le poate spune când sau dacă îi vor mai revedea vreodată pe cei lăsaţi în urmă.

Astăzi, în jurul orei 11.00 (ora României), coada mașinilor cu refugiații din Odessa se întindea pe o distanță de aproximativ 30-40 de kilometri.

”Prima benzinărie la care am oprit nu avea deloc combustibil. La a doua se raționalizează: maximum 20 de litri.” - mai spune Paul Angelescu, aflat în Ucraina.

Joi seară era o coadă cu sute de mașini la trecerea cu bacul, spre Isaccea.

Paul Angelescu: ”Suntem undeva între Ismail si Odessa. Din informațiile pe care le avem până acum se duc lupte la nord de Crimeea și Odessa, motiv pentru care înca de joi după bombardamente foarte mulți cetățeni au evacuat orașele și s-au îndreptat spre frontierele cu România.

S-au format cozi de kilometri la trecerea cu bacul de la Isaccea. Am vazut foarte multe familii cu copii mici cu bebeluși erau și tați cu copii care se întrebau dacă puteau să treacă granița sau vor fi întorși din drum”.

Îngroziți de trupele rusești, care seamănă moarte printre ai lor, sute de ucraineni au luat cu asalt granițele, inclusiv pe cea a României.

Război în Ucraina. Mii de ucraineni s-au refugiat în România

Joi, până la ora 16, peste 5.000 de oameni trecuseră granița către România. Cu doar o zi înainte de invazie, ONU avertiza că un război în Ucraina ar genera o criză umanitară de proporții!

Sute de oameni au luat bacul, joi, 24 februarie, spre țara noastră, din localitatea Or-livka, regiunea Odessa. Acolo este punctul de trecere a frontierei peste Dunăre, spre Isaccea.

Joi noaptea, mașinile se întindeau pe un kilometru și aproape toate aveau numere de Ucraina.

Disperați, unii refugiați au parcurs pe jos ultimii kilometri spre graniţa cu România. Şi la Punctul de Trecere a Frontierei de la Sighetul Marmației a fost o noapte plină pentru vameși.

Femeie: ”Am stat la vama 10 ore, am lăsat maşina şi am venit pe jos. A stat în mașină săracul, de aia ne-am decis să lăsăm mașina acolo și să plecăm”.

Mulţi au lăsat în urmă oameni dragi, pe care nu știu dacă-i vor mai revedea vreodată.

Reporter: Unde mergeți?

Maria: Vedem, cred că Timișoara.

Reporter: Pe cine ați lăsat acasă?

Maria: Soacra, bunica... Am auzit că iau bărbații în armată, ne-am speriat și am venit.

Anuța: ”Suntem înconjurați de ruși. Nu știu ce vor face cu noi. Nu știu ce va fi. Familia mea pleacă în Cehia. Plecăm care pe unde putem la muncă ca să trăim. Eu mă întorc în Ucraina. Nu știu ce voi face."

Oana Alexandrescu, româncă aflată în Ucraina: ”Pe străzi sunt tancuri, mașini militare, armată, în jurul orei 2 avioane au survolat cerul, nu se vedeau pentru că era înnorat. Eu nu vreau copilul meu să treacă prin asta, să audă ceva, atât vreau, să ies din țara asta”.

La Siret, în Suceava, pompierii și autoritățile locale au început să instaleze o tabăra mobilă pentru refugiați, pe stadion. Acolo se pot adăposti 200 de persoane care vor avea încălzire, lumina, paturi şi o bucătărie.

Dan Sauciuc, viceprimar Siret: "Militarii sunt pregătiți, sunt aduse containere, după cum vedeți, suntem în zona de siguranță a taberei de refugiaţi".

Vasile Avram Ostaciuc, asociația Fight For Freedom: ”Au fost momente grele sunt oameni disperaţi familii cu copilaşi foarte mici care plâng când întâmpina frigul.. nu ştiu unde să meargă. Sunt familii care au primit alte familii întregi la casele lor”.

85 de studenți ucraineni de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, se pot considera norocoşi. Războiul i-a prins în România. Dar se gândesc cu groază la ce se întâmplă acasă.

Adrian Codreanu, student din Ucraina: "De neamuri, de restul care sunt acolo sunt îngrijorat. Nu mă gândesc să mă întorc în momentul ăsta”.

Mai mulţi dascăli de la Universitatea din Ismail au cerut sprijin de la colegii români. Ar vrea să vină şi ei la Galaţi.

Alexandru Nechifor, prorector al Universității Dunărea de Jos Galați: "Suntem pregătiți să îi primim, să le oferim cazare, masă, asistență medicală, eventual asistență psihologică, pentru că trec prin această perioadă grea".

La unele puncte de trecere a frontierei, traficul a fost ieri dublu față de o zi obișnuită.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Avertisment de fake-news. MApN: Nu, Baza Militară Deveselu nu face încorporări

Ministerul Apărării Naționale a transmis, pe contul oficial de Facebook, că Baza Militară Deveselu nu face încorporări așa cum spune o informație falsă care circulă în mediul online.

UEFA a mutat finala Ligii Campionilor la Paris, după ce Rusia a invadat Ucraina, a confirmat un comunicat al instituției, scrie Sky News.

VIDEO Momentul în care un tanc trece peste o mașină din Ucraina. Șoferul a supraviețuit

Un tanc a fost filmat în timp ce trece peste o mașină din Ucraina. Șoferul a supraviețuit miraculos.

Autoritățile ucrainene spun că există semne de creștere a nivelului de radiații la centrala nucleară de la Cernobîl

Agenția nucleară a Ucrainei a anunțat că înregistrează niveluri crescute de radiații la Cernobîl, scrie Sky News.

Oficial ucrainean: Trupele Rusiei au suferit pierderi masive după ce au invadat Ucraina

Consilierul președintelui Ucrainei, Volodimir Zelenski, susține că peste două duzini de soldați ruși au fost luați prizonieri.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.