Șoferii din Capitală ar putea plăti taxă de poluare pentru a circula prin oraș. Amenzile vor ajunge la 5.000 de lei

×
Codul embed a fost copiat

Consilierii generali ai Capitalei pregătesc o nouă taxă de poluare. Potrivit unui proiect inițiat de USR, cei care au mașini poluante vor mai putea să circule în București doar dacă vor plăti o taxă.

Ei spun că modelul a fost preluat de la Primăria din Paris și admit că seamănă foarte mult cu vechea taxă Oxigen pe care a încercat să o impună, fără succes, fosta primăriță Gabriela Firea. Actualul primar Nicușor Dan a transmis printr-un comunicat că nu susține o astfel de taxă.

Potrivit proiectului, cei care vor dori să circule în București cu o mașină non-Euro sau una care are o normă de poluare Euro 1 sau Euro 2, vor fi nevoiți să plătească zilnic 20 de lei. Pentru 3 zile, taxa ar putea fi de 55 de lei, iar pentru o săptămână, ar putea ajunge la 120 de lei. Un abonament de o lună va costa 500 de lei iar tariful pentru un an va fi de 5.500 de lei. La fel vor plăti cei cu mașini înmatriculate în alte județe dar care vor să circule pe străzile din București. În cel mai optimist scenariu, aceste taxe se vor aplică de la 1 ianuarie 2023.

Pentru ce mașini se aplică taxa de poluare

Printre mașinile vizate de noua taxă se află maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4. În aceeași categorie intră și motocicletele. Ulterior, până în 2028, vor fi taxate și mașinile euro 5 sau orice tip de vehicul cu motor Diesel. Proiectul inițiat de un consilier general USR se află în stadiu incipient și urmează a fi supus dezbaterii publice. Apoi, ca să fie pus în practică va avea nevoie de votul consilierilor generali ai Primăriei.

Anamaria Gram, consilier general al USR: „Am ajuns să avem niște întâlniri cu cei din primăria pariş și de la Air Paris, asociația care monitorizează poluarea în Ile de France şi ei din 2015 au instituit zone de emisii reduse și au spus că acestea au fost cele mai eficiente în combaterea poluării. Prin urmare, ajutându-ne de expertiză lor am vrut să elaborăm un draft al unui proiect de hotărâre care să protejeze și municipiul București într-un mod similar.”

Citește și
Poluare
Proprietarii de mașini vechi ar putea fi taxați, conform PNRR. Principala țintă: mașinile mai vechi de 15 ani
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Amenzi pentru neplata taxei de poluare

Potrivit aceluiași proiect, șoferii care nu vor plăti taxa riscă amenzi cuprinse între 4.000 și 5.000 de lei. Pe lângă reducerea poluării, municipalitatea și-a propus să folosească banii strânși pentru amenajarea unor piste de biciclete, să cumpere mijloace de transport în comun sau să amenajeze stații de încărcare pentru mașinile electrice. Inițiatorii proiectului au recunoscut că noua taxă seamănă foarte mult cu așa-zisa taxă Oxigen pe care a propus-o în trecut și fosta primăriță Gabriela Firea dar care nu a fost adoptată din cauza nemulțumirilor exprimate de populație.

Iniţiatorii susţin că au anunţat Primăria Capitalei despre acest proiect. Într-un comunicat, Primarul General Nicușor Dan a transmis că nu a inițiat și nici nu susține un astfel de proiect.


Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Primăria Capitalei spune că nu va introduce nicio taxă de poluare pentru mașinile din București
Primăria Capitalei spune că nu va introduce nicio taxă de poluare pentru mașinile din București

Primăria Capitalei anunță că nu va introduce nicio taxă de poluare pentru mașinile care circulă prin centrul Bucureștiului.

Proprietarii de mașini vechi ar putea fi taxați, conform PNRR. Principala țintă: mașinile mai vechi de 15 ani
Proprietarii de mașini vechi ar putea fi taxați, conform PNRR. Principala țintă: mașinile mai vechi de 15 ani

Un nou sistem de taxare pentru maşini, pe principiul „poluatorul plăteşte”, apare din nou în discuţie, după ani în care politicienii au evitat această măsură nepopulară.

Cum funcționează „Vinieta Oxigen” la Londra. Șoferii sunt vânați de mii de camere
Cum funcționează „Vinieta Oxigen” la Londra. Șoferii sunt vânați de mii de camere

Din acest an, Bucureştiul introduce ''Vinieta Oxigen''. O taxă similară există şi în Londra, unde locuitorii sunt de acord să o plătească pentru a scăpa de poluare şi de aglomeraţie.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.