Inspecție la podul suspendat de la Brăila. Ce s-a schimbat în angajamentele constructorilor

×
Codul embed a fost copiat

După vizita ministrului Transporturilor la podul peste Dunăre, de la Brăila, părțile implicate în proiect își reiau angajamentele.  

Antreprenorul italian care ceruse prelungirea termenului predării până în 2025 spune că ar putea să termine podul și o parte dintre drumurile de legătură, anul acesta, în decembrie.

Dar, situația este complicată: există deja numeroase procese între Compania Națională de Drumuri și constructor, iar cel din urmă a venit cu bani de acasă pentru a-i plăti pe muncitori.

În loc să ia sfârșit, lucrările la unul dintre cele mai mari poduri din Europa au intrat în faza acuzațiilor reciproce, între asocierea de firme italo-japoneze și beneficiar, care este Compania Națională de Drumuri. După discuții cu ministrul Grindeanu, constructorul a revenit la termenul de finalizare pe care îl anunțase în ultimii doi ani:

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „De fiecare dată când am venit eu sau a venit primul ministru sau oricine altcineva, ni s-a spus că la sfârșitul anului va fi dat în circulație. După aceea acțiunile au fost de alt tip. Tocmai de aceea vă spuneam că e bine să pozați acel grafic, astfel încât, în decembrie, să poată fi dat în circulație".

Citește și
Pod
Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

12 procese pe rol

Cristian Pistol, directroul general CNAIR:Avem o serie de dosare în instanță în momentul de față, în diferite faze. Avem, de asemenea, revendicări, atât noi împotriva asocierii, cât și ei împotriva noastră".

Unul dintre litigii are în vedere chiar rețeta mixturii bituminoase pe care o va folosi constructorul. Pe de altă parte, nici CNAIR nu și-a respectat toate angajamentele.

Reprezentații constructorului italian spun că în contract e prevăzut faptul că trebuie eliberat de sarcini tot șantierul cu 36 de luni înainte de începerea lucrărilor.

Același constructor vine acum și spune că nici în momentul de față Compania Națională de Drumuri nu a eliberat o porțiune de 140 de metri pe malul dinspre Brăila.

Dragoș Burlan, directorul tehnic al antreprenorului: „Formula de escaladare s-a înghețat pe acest contract la nivelul lui decembrie 2021, care, pentru noi, producția din ianuarie 2021, până în august 21 înseamă 170 de milioane mai puțin. Cele două companii au făcut niște eforturi financiare colosale să vină cu bani de acasă pentru a acoperi ceea ce astăzi, datorită lipsei extensiei de termen, nu se plătește".

Pentru că podul, cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor 30 de ani, să fie gata până la sfârșitul lui 2022, constructorul s-a angajat să lucreze 24 de ore din 24 pe mai multe fronturi, iar CNAIR a delegat o comisie care va rămâne în permanență pe șantier.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el

Spectaculosul pod peste Dunăre care face legătura între Brăila și Tulcea este gata în proporție de 65%. Constructorul a început să monteze segmentele metalice fabricate în șantierul naval din Brăila.

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego
Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Constructorii au început să amplaseze, una câte una, bucățile care vor constitui calea de rulare.

Imagini spectaculoase de la construcția Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila
Imagini spectaculoase de la construcția Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila

Imagini spectaculoase, pe șantierul celui mai mare pod din România. Constructorii au început să amplaseze, una câte una, bucățile care vor constitui calea de rulare.

Navigația pe Dunăre, în zona Galați-Brăila, se va desfășura cu program din cauza lucrărilor la pod
Navigația pe Dunăre, în zona Galați-Brăila, se va desfășura cu program din cauza lucrărilor la pod

Traficul pe Dunăre, în zona Galați – Brăila, se va desfășura cu program, din cauza lucrărilor de la podul suspendat.

„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur. În ce stadiu au ajuns lucrările
„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur. În ce stadiu au ajuns lucrările

„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur și reprezentanții companiei de drumuri dau asigurări că podul va fi gata până la sfârșitul anului.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.