Haos în cazul navei răsturnate în portul Midia. România, obligată să gestioneze problema

×
Codul embed a fost copiat

Haosul în cazul navei Queen Hind, care s-a răsturnat acum zece zile în Portul Midia, continuă.

Armatorul vaporului a primit un termen limită privind repunerea navei pe linia de plutire, iar dacă până miercuri la prânz nu va veni cu o soluție, atunci vaporul va fi preluat de autoritățile române.

Grav este că operațiunile de peste un milion de euro nu pot fi suportate nici de statul român, pentru că nu există bani. Între timp, medicii confirmă că apa din zona navei este contaminată.

Zece zile au trecut de când nava încărcată cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat în acvatoriul Portului Midia, şi doar puţin peste 250 de animale au fost aduse la mal. Restul şi-au pierdut viaţa înecate sau din cauza loviturilor provocate în timpul scufundării. Echipele de intervenţie recuperează cadavrele care ies la suprafaţa apei.

Teodor Patrichi, consilier CNAPMC Constanța: „Le scoatem cu ajutorul unei macarale şi a scafandrilor din apă, continuăm operaţiunile şi astăzi şi suntem încrezători că până la finalul zilei nu vor mai fi cadavre în apă pe lângă navă în acest moment."

Citește și
nava port midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Între timp, autorităţile care testează apa în zona navei confirmă riscul biologic. Multe animale au căzut în apă şi au început să intre în putrefacţie.

Hristu Uzun, director ABDL: „Singură probă care dă semne că se întâmplă ceva este cea de la tribord unde este lăsată nava, partea unde este lăsată nava. Sunt ceva modificări a nutrienţilor."

Grav este ca nimeni nu ştie cine şi când va pune nava pe linia de plutire. O primă estimare a unei companii private arată că toată operaţiunea ar costa peste 2 milioane de euro. Deşi a cerut un termen suplimentar pentru a găsi modalităţi de a ranflua nava, armatorul nu e de găsit.

Alexandru Mezei, directorul ANR: „Vom fi nevoiţi, în conformitate cu ordonanţa 42/97 republicată, să dăm această activitate, această obligaţie de dezeşuare şi ranfluare către compania naţională administraţia porturilor maritime Constanța."

Dacă va intra în grija autorităţilor române atunci costurile vor fi suportate de stat, urmând a fi recuperate de la armator sau asigurator. Vaporul şi marfa erau asigurate cu 50 de milioane de euro, potrivit oficialilor români.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile

După şapte zile de la accidentul naval din Portul Midia, autorităţile au sistat operaţiunile de salvare.

O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia

O navă care urma să transporte 16.500 de oi a fost oprită de inspectorii ANSVSA în Portul Midia, deoarece condițiile în care erau ținute animalele nu erau corespunzătoare.

Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi.
Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi. "Opriți exporturile de animale vii"

România primeşte un avertisment dur din partea Comisiei Europene, după ce în jur de 14.000 de oi au murit în chinuri groaznice, în timp ce nava pe care se aflau se scufunda în Portul Midia.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Scandal electoral și bătăi de stradă la Belciugatele. Echipa PSD s-a confruntat dur cu cea a PNL. Poliția a intervenit
Scandal electoral și bătăi de stradă la Belciugatele. Echipa PSD s-a confruntat dur cu cea a PNL. Poliția a intervenit

Primarul și viceprimarul PSD din comuna Belciugatele au fost implicați într-un scandal electoral care s-a lăsat cu intervenția Poliției și a Ambulanței.