ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum funcționează gardurile cu role care vor fi montate pe şosele

×
Codul embed a fost copiat

Pe drumurile naționale vor fi instalate noi garduri de protecție pentru siguranța șoferilor, spun specialiștii.

Sunt prevăzute unele cu role care absorb din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil fără prea mari stricăciuni.

Deocamdată, proiectul este un pilot, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a montat noile sisteme pe două drumuri din apropierea Bucureștiului.

Primul parapet cu role speciale a apărut pe un pod la ieşirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti.

Este vorba despre DN7, unde gardul de protecţie se montează pe 500 de metri. Restul de până la 1000 de metri se instalează pe DN2, în imediata apropiere a localităţii Coșereni.

Citește și
Țara în care circulaţia cu trotinetele electrice pe trotuar te poate trimite după gratii
Țara în care circulaţia cu trotineta electrică pe trotuar te poate trimite după gratii
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Zonele au fost alese din cauza numărului mare de accidente produse acolo. Gardurile de protecţie cedau uneori la impact iar şoferii erau în pericol.

Parapetele preiau energia unui accident și o dispersează cu ajutorul rolelor. Mașina nu rămâne blocată, nu iese de pe carosabil, ci este redirecționată pe calea de rulare. Sunt evitate astfel accidente grave.

De altfel, testele de impact arată cum au reacţionat autoturismele care au intrat în viteză în acest tip de parapet.

Sistemul poate rezista chiar şi atunci când în el intră un autobuz ori un TIR de 13 tone.

Rolele din cauciuc şi plastic sunt produse în Coreea de Sud şi au o garanţie de 3 ani, dacă nu sunt distruse în urma unor accidente grave.

Kilometrul instalat în România în urma unei licitaţii a costat peste 800.000 de euro.

Flavius Paval, şeful Direcţiei Siguranţă a CirculațieI: "Noi urmărim cât mai multe inovaţii tehnice şi încercăm să le implementăm. Preţul este mai mare pentru că este un proiect pilot."

Preţul ar putea scădea, spun reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, dacă va fi comandată o cantitate mai mare. Analiza proiectului pilot va dura 1 an şi abia după aceea va fi luată o decizie.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cu cât ar putea crește amenzile de circulație în 2020
Cu cât ar putea crește amenzile de circulație în 2020

Amenzile de circulație ar putea crește cu cel puțin 200 de lei în 2020.

Țara în care circulaţia cu trotineta electrică pe trotuar te poate trimite după gratii
Țara în care circulaţia cu trotineta electrică pe trotuar te poate trimite după gratii

Singapore a interzis, începând de luni, utilizarea trotinetelor electrice pe trotuare după o serie de accidente care au declanşat nemulţumirea locuitorilor oraşului-stat faţă de aceste vehicule pe două roţi, relatează AFP.

Român arestat după ce a întrerupt circulația trenurilor, în Italia. Ce le-a spus carabinierilor
Român arestat după ce a întrerupt circulația trenurilor, în Italia. Ce le-a spus carabinierilor

Un bărbat de origine română a fost condamnat la doi ani de închisoare, după ce a blocat traficul rutier pe 24 și pe 25 septembrie, între Andora și Alassio, apoi între Pietra Ligure și Loano.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.