(P) Tot ce trebuie să știi despre discurile de frână

placute de frana promo

Starea optimă de funcționare a autovehiculului este (sau ar trebui să fie) una dintre prioritățile oricărui șofer.

 

Indiferent de destinația pe care o avem, stă în responsabilitatea fiecăruia dintre noi să verifice că mașina este în stare bună de funcționare. La fel ca multe alte elemente componente ale mașinii, inclusiv plăcuțele de frână ajung să se uzeze. Acest lucru este deseori determinat de uzura intensă și constantă, ca urmare a folosirii mașinii într-un trafic deloc constant și/sau optim.


Care sunt semnele că discurile de frână trebuie să fie schimbate?


Multe dintre defecțiunile tehnice ale mașinii sunt ușor de sesizat de un expert, respectiv de un mecanic auto a cărui activitate de zi cu zi este să analizeze sistemele autoturismelor. Ei bine, întreprinderea acestui proces de un amator ar putea dura o veșnicie întrucât, în lipsa informațiilor de care avem nevoie, nu știm ce avem de făcut.
Cu toate acestea, pentru a verifica dacă autoturismul tău are (sau nu) probleme la nivelul discurilor de frână, compară indicatorii cu următoarele aspecte:


● Grosimea – specialiștii atrag atenția asupra acestui parametru întrucât, în cazul în care valoarea se află sub cea specificată de producător, discurile trebuie să fie schimbate. Această valoare este menționată pe fața piesei;
● Deformarea – din pricina acestui lucru, mașina nu va mai putea funcționa corespunzător;
● Fisurarea – poate conduce la accidente grave;
● Așchii și/sau cavități – la înlocuirea discurilor de frână, este important ca acest lucru să se realizeze în pereche, pe o axă.
Una dintre cele mai comune întrebări în ceea ce privește indicațiile schimbării discurilor de frână este grosimea minimă optimă a acestora. Chiar dacă există diferențe între producători și produse, un mod eficient de a afla răspunsul este de a citi instrucțiunile tehnice.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro


Care sunt cele mai bune branduri în ceea ce privește discurile de frână?


La ora actuală, pe piață există o gamă variată de producători și, de asemenea, de produse din categoria discurilor de frână. Specialiștii subliniază faptul că, în procesul de selecție al acestora, atât prețul, cât și stilul de condus influențează varianta finală.


● Produse premium – în această categorie intră produsele Zimmermann, Bosch, Brembo, Textar, ATE și TRW. Mulțumită materialelor de înaltă calitate care sunt folosite, coroborate cu tehnologiile cele mai noi, discurile de frână obținute sunt capabile să facă față inclusiv în raport cu sarcinile externe;
● Produse la preț mediu – sunt cele care aparțin producătorilor A.B.S, Delphi Technologies, VAICO, Ferodo și Metzger. Acestea sunt special concepute pentru a face față sarcinilor peste medie, fiind des achiziționate de șoferii care optează pentru un stil de condus dinamic;
● Produse la preț inferior – sunt produse de firmele Ridex, Japanparts, ABE, Icer și Febi. Se recomandă șoferilor care au posibilitatea și apetența pentru un stil de condus urban, dar totodată calm.


Cine înlocuiește discurile de frână?


Chiar dacă mulți dintre noi apelează la service-urile auto atunci când vine vorba de schimbarea discurilor de frână, procedura poate fi realizată de fiecare șofer în parte. Pentru asta, vei avea nevoie de un dispozitiv de ridicare, alături de toate instrumentele corespunzătoare. Totuși, se recomandă ca, înainte de a începe procesul propriu-zis, să citești manualul de utilizare și reparare aferent autoturismului.


Ce presupune înlocuirea plăcuțelor de frână?


Indiferent că apelezi la un prieten priceput în ingineria auto sau preferi să mergi pe mâna experților, este bine ca fiecare conducător auto să cunoască întreaga procedură. Orice mașină se uzează, iar plăcuțele de frână sunt printre primele afectate. Tocmai de aceea, este de așteptat ca acestea să necesite să fie schimbate.
Procesul de înlocuire a plăcuțelor de frână necesită următoarele instrumente: o lanternă, o serie de cleme de fixare, capre, un elevator auto și un bidon de lichid de frână. În plus, setul nou de plăcuțe este imperios necesar, iar o pereche de mănuși de latex sau nitril îți vor proteja mâinile. Nu uita și de sârmă, cârpe curate, un set de scule și câteva ziare vechi.
Pentru început, mașina se va parca pe o suprafața plană, iar plăcuțele de frână nu se ating atunci când sunt fierbinți. Cu ajutorul unor elevatoare auto, ridică mașina de la sol și scoate roțile, însă nu înainte de a citi cartea tehnică a autovehiculului. Urmează să îndepărtezi etrierul, proces care începe cu palparea zonei din spatele acestuia. Imeidat după îndepărtarea roții, vei observa discul de frână. În spatele etierului există două șuruburi, pe care va trebui să le deșurubezi folosind o cheie potrivită și, ulterior, să îndepărtezi etierul. Următorul pas este să folosești sârma, astfel încât să te asiguri că nu există presiune.
În continuare, stabilește reperele în ceea ce privește poziționarea noilor plăcuțe. Acest lucru este indicat să se facă atunci când plăcuțele vechi sunt încă pe roată, pentru a putea aproxima foarte bine distanța.
Ultima etapă constă în reasamblarea componentelor. Începe cu strângerea șuruburilor de la nivelul etrierului și finalizează întregul proces prin poziționarea roții și prin aplicarea prezoanelor.
Este necesar ca discurile de frână din față și cele din spate să fie schimbate în celași timp?
Din punct de vedere tehnic, sarcina mai mare resimțită în decursul utilizării mașinii este resimțită de piesele de pe axa din față. Tocmai din acest motiv, ele se uzează mult mai repede în comparație cu piesele din spate, ceea ce conduce la o schimbare mai frecventă. Specialiștii recomandă ca aceste componente să fie întotdeauna înlocuite în perechi, în ceea ce privește axele vehiculului. Astfel, în acest proces vor intra și plăcuțele de frână, indiferent dacă acestea sunt uzate sau nu.
Este indicat ca discurile de frână de performanță să fie utilizate în timpul șofatului urban?
Există câteva situații în care acest lucru ar putea fi posibil. Pentru a nu genera defecțiuni la nivelul mașinii, se recomandă ca discurile de frână de performanță să fie utilizate în cazul:


● Apetenței pentru un stil de condus sportiv – discurile de frână se supraîncălzesc atunci când mașina este frânată prea des. Ca urmare a acestei acțiuni, căldura nu este dispersată eficient, în lipsa unor crestături și a unor perforații. Cu toate acestea, atunci când se folosesc astfel de discuri de frână, emanarea acestuia se face corespunzător;
● Optării pentru un autoturism de tip SUV – supraîncălzirea și deformarea pieselor standard sunt două procese care sunt prevenite atunci când sunt folosite discuri de frână de performanță. Acest lucru se aplică inclusiv în cazul conducerii unui SUV, a cărui greutate este mult mai mare și, astfel, consumul de energie este mai ridicat.
Schimbarea la intervale rezonabile a discurilor de frână este un mare avantaj, cu privire la care fiecare șofer ar trebui să fie informat.
Surse de informare:


https://www.autopieseonline24.ro/disc-frana


https://dailydriven.ro/cum-sa-inlocuiesti-placutele-de-frana

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Rolul unui invertor Huawei SUN2000 5KTL L1 într-un sistem fotovoltaic!
(P) Rolul unui invertor Huawei SUN2000 5KTL L1 într-un sistem fotovoltaic!

Într-o lume în care energia verde devine din ce în ce mai importantă, sistemele fotovoltaice câștigă popularitate datorită beneficiilor lor ecologice și economice.

(P) Vinul Jidvei susține arta românească la un eveniment cinematografic de prestigiu
(P) Vinul Jidvei susține arta românească la un eveniment cinematografic de prestigiu

Suntem deosebit de onorați de a fi alături de regizorul Tudor Giurgiu și de echipa sa, la prezentarea filmului NASTY la cea de-a 77-a ediție a prestigiosului Festival Internațional de Film de la Cannes.

(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo
(P) Drumul către noi standarde naționale de calitate pentru îngrijirea oncologică la Romanian Healthcare Conference & Expo

Potrivit Uniunii Europene, unul din șase decese din România este cauzat de afecțiuni oncologice. Deși incidența locală a cancerului este sub media UE, mortalitatea este cu 7% peste medie, cu o tendință de creștere constantă în ultimii 10 ani.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.