Șoselele ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei ar putea face mai ușoară viața șoferilor. Când vor fi gata

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce autostrada Comarnic - Brașov rămâne un vis frumos pe hârtie, centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei le-ar putea face viața mai ușoară șoferilor care stau ore în șir în coloană, pe DN 1.  

Luni a început construcția șoselei de centură a orașului Comarnic. Ocolitoarele de la Azuga și Bușteni sunt înca în faza de proiectare, dar au deja banii alocați - în total peste un miliard de lei.

Prin Comarnic trec într-o zi de weekend aproximativ 40.000 de mașini. Drumul Național 1 traversează localitatea și, de cele mai multe ori, vehiculele formează o coloană lungă de până la 8 kilometri.

Salvarea ar trebui să vina de la șoseaua ocolitoare. Lungă de 6 kilometri, ocolitoarea Comarnicului va avea câte o bandă pe sens, trei sensuri giratorii, patru poduri și un pasaj peste calea ferată.

Mașinile vor putea circula cu 90 kilometri la oră, ceea ce înseamnă 4 minute necesare traversării localității. Șoseaua ar trebui să fie gata peste un an, dar nici măcar constructorii nu sunt siguri că se vor încadra în termen.

Citește și
drumuri poluate
Care sunt cele mai poluate drumuri din România. Nivelul noxelor, extrem de ridicat pe Centura Bucureștiului
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Traian Larionesei, constructor: Termenul de execuție este noiembrie 2024.
Reporter: Și vi se pare realist termenul, vă puteți încadra?
Traian Larionesei: Din punctul nostru de vedere tehnic noi ne încadrăm. Sunt autorizații, dar mai sunt niște exproprieri care sunt niște proceduri care durează”.

Claudiu Fundachem, manager de proiect: „Pe toată suprafața aceasta avem foarte multe rețele care trec prin această zonă, plus relieful este foarte sinuos”.

Mult mai scumpă și mai greu de realizat este centura care va ocoli stațiunile Bușteni și Azuga. Pe o lungime de 9 kilometri și jumătate, ocolitoarea va avea un semitunel, un viaduct, 11 poduri, dar și 4 pasaje subterane și supraterane.

Șoseaua de viteză Comarnic-Brașov este prea scumpă

Deocamdată este în faza de proiect și va dura cel puțin 3 ani execuția, pentru că va fi nevoie de consolidarea versanților și a malurilor râului Prahova.

Iulian Dumitrescu, președinte CJ Prahova: „Bușteni-Azuga e o lucrare complexă, are 18 poduri și tot felul de lucrări de artă, acolo e o lucrare care probabil durează mai mult de un an, dar oricum o să circulați cu mult, mult mai repede”.

Totuși, șoferii vor să circule pe autostradă. Dar, deocamdată, șoseaua de viteză Comarnic - Brașov este una prea scumpă, spune ministrul transporturilor.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Inițial s-a venit cu un cost de 8 miliarde de euro pe aproximativ 160 de km, ceea ce depășește puterea să zicem a Ministerului Transportului de a finanța o astfel de lucrare și atunci au fost câteva luni bune în care s-a ajuns la o variantă undeva la jumătate care este fezabilă și are asigurată finanțarea”.

Tot pentru a fluidiza traficul pe DN 1, Consiliul Județean Prahova și Ministerul Transporturilor vor construi la Sinaia două pasaje, la intrarea și la ieșirea din stațiune.

Articol recomandat de sport.ro
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Citește și...
Localnicii din Bonțida, blocați din cauza lucrărilor la podul care trece peste râul Someș. Ruta ocolitoare are 15 kilometri
Localnicii din Bonțida, blocați din cauza lucrărilor la podul care trece peste râul Someș. Ruta ocolitoare are 15 kilometri

Oamenii din localitatea Bonțida, județul Cluj, se plâng că s-au trezit blocați din cauza lucrărilor la podul care trece peste râul Someș și care este folosit în special de navetiști.  

Care sunt cele mai poluate drumuri din România. Nivelul noxelor, extrem de ridicat pe Centura Bucureștiului
Care sunt cele mai poluate drumuri din România. Nivelul noxelor, extrem de ridicat pe Centura Bucureștiului

Șoseaua ocolitoare a Bucureștiului, Drumul Național 1 și Drumul Național 7, spre Sibiu, sunt șoselele unde românii consumă cel mai mult carburant. Informația apare pe o hartă a Centrului de Studii Tehnice Rutiere cu cele mai poluate rute din România.

Zeci de oameni protestează în Satu Mare. Localnicii spun că nu mai pot traversa centura pe jos sau cu bicicleta
Zeci de oameni protestează în Satu Mare. Localnicii spun că nu mai pot traversa centura pe jos sau cu bicicleta

Zeci de oameni au protestat pe centura ocolitoare a municipiului Satu Mare, recent inaugurată.

Centura orașului Satu Mare, deschisă circulației. Anunțul făcut de Sorin Grindeanu
Centura orașului Satu Mare, deschisă circulației. Anunțul făcut de Sorin Grindeanu

Centura orașului Satu Mare a fost deschisă circulației vineri, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Centura ocolitoare a orașului este în lungime de aproape 20 de kilometri.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum vor arăta pasajele și centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum vor arăta pasajele și centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei

Oficialii promit că vom circula mai bine pe DN1, cel mai aglomerat drum din România, dar peste 3 ani.

Recomandări
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".  

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util
Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția. 

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă
România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.