În România sunt 9 milioane de mașini și doar 1,2 milioane de locuri de parcare. Cum fac față autoritățile

×
Codul embed a fost copiat

Locurile de parcare atât de râvnite de șoferii tot mai grăbiți aduc primăriilor venituri diferite, în funcție de oraș. În unele orașe, orice colțișor a fost valorificat, iar în altele s-au mărit serios taxele, cum este, de exemplu, în Cluj.

Bucureștiul a câștigat de trei ori mai puțin, arată inventarul parcărilor publice din România, realizat de o companie din domeniu.

În România sunt 9 milioane de mașini și doar 1,2 milioane de locuri de parcare. 60% sunt cele de reședință, aflate, de regulă, printre blocuri.

S-au construit puține parcări, însă unele municipalități au valorificat fiecare margine de drum și au taxat-o ca atare. Brașovul, de pildă, stă bine la acest capitol.

Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov: "Erau să spunem, între blocuri, niște zone neutilizate. Erau terenuri virane, pământ."

Citește și
Parcare
Parcările publice, o sursă importantă de venit pentru primării. Cum funcționează sistemele inteligente
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Șofer: "Găsim! Fac o tură... Nu s-a sfârșit pământul ca să te bați cu unul și cu altul pentru un loc de parcare ca în București sau în alte orașe."

Bani la bugetul Brașovului vin însă puțini din aceste locuri de parcare. Clujul are de două ori mai puține, dar câștigă de pe urma lor dublu. Cum e posibil? A fost instituit un tarif crescător. În centru, o jumătate de oră de staționare costă, pentru început, 4 lei, dar dacă ții mașina pe loc mai mult de două ore, prețul se dublează.

Dan Tarcea, viceprimarul din Cluj-Napoca: "Și poliția locală, să spun așa, este destul de prezentă în zona centrală."

În topul orașelor care își valorifică cel mai bine locurile de parcare, Clujul e urmat de Iași, Sibiu și Timișoara. Abia apoi, Capitala. O explicație vine din vestul țării.

Bogdan Marta, purtător de cuvânt al Primăriei Timișoara: "Deși prețurile în Timișoara sunt mai mici decât în alte orașe, oamenii sunt foarte, foarte conștiincioși. Avem echipe în teren care efectuează controale, obțin probe video."

Oradea este, în schimb, campioană la amenzi pentru parcare. Practic, fiecare loc aduce municipalității peste 900 de lei pe an din sancțiunile aplicate celor care "uită" să plătească. Administrația orașului propune acum înființarea unei zone "roșii", unde parcarea va fi posibilă doar pentru o oră și va costa dublu, adică 8 lei.

Prețul parcărilor rezidențiale aduce alte surprize. Ca să-ți lași mașina noaptea, lângă bloc, costă mai mult în orașe precum Bistrița, Reșița și Piatra Neamț, decât în sectoarele Capitalei.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
iLikeIT. Cum funcționează sistemele inteligente de parcare din România
iLikeIT. Cum funcționează sistemele inteligente de parcare din România

N-am putut să nu observăm că în ultimii ani parcările publice din marile orașe din România sunt din ce în ce mai smart.

Parcările publice, o sursă importantă de venit pentru primării. Cum funcționează sistemele inteligente
Parcările publice, o sursă importantă de venit pentru primării. Cum funcționează sistemele inteligente

Parcările publice au devenit o importantă sursă de venit pentru primării, acolo unde sunt folosite sisteme inteligente de supraveghere și este acceptată plata prin intermediul unor aplicații.

Pistele de bicicliști din România, transformate în parcări și pubele de gunoi. „Bani investiți aiurea”
Pistele de bicicliști din România, transformate în parcări și pubele de gunoi. „Bani investiți aiurea”

Autoritățile din toată țara au la dispoziție bani europeni pentru a face piste moderne, pentru bicicliști. Din păcate, nu a durat mult până când acestea au început să fie folosite în alte scopuri: ca parcări pentru mașini sau stații de taximetre.

Cazul șoferului român de TIR ucis în Franța provoacă schimbări în legislația UE
Cazul șoferului român de TIR ucis în Franța provoacă schimbări în legislația UE

Parlamentul European a votat o propunere de rezoluție privind siguranța parcărilor pentru camioane în Uniunea Europeană, inițiată de grupul Renew Europe prin europarlamentarul USR, Vlad Gheorghe.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.