Prima imagine cu gaura neagră din centrul galaxiei Calea Lactee. Este de patru ori mai masivă decât Soarele

A fost publicată prima fotografie cu gaura neagră situată chiar în centrul galaxiei Calea Lactee.

Astronomii cred că toate galaxiile, inclusiv a noastră, au astfel de găuri negre uriașe în centrul lor, unde lumina și materia nu pot scăpa, ceea ce face extrem de grea obținerea de imagini cu acestea.

Fotografia publicată joi aparține consorțiului internațional din spatele Event Horizon Telescope, o serie de opt radiotelescoape sincronizate în întreaga lume, scrie apnews.com.

Un astronom a descris gaura neagră ca fiind un „gigant blând din centrul din centrul galaxiei noastre”, în timp ce a dezvăluit imaginea.

rusi, spatiu
VIDEO. „Aici se vând case cu un dolar!” Romania, micul sat depopulat din Pennsylvania văzut prin ochii a doi români

Gaura neagră să numește „Sagittarius A” (n.r. - Săgetător A) și se află la granița constelațiilor Săgetător și Scorpion. Este de patru ori mai masivă decât Soarele.

Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
FOTO Cum va arăta primul hotel de lux din spațiu. Va fi deschis în 2027

Compania Orbital Assembly a dezvăluit noi informații despre hotelul spațial care se află în dezvoltare încă din 2019.

O replică a drapelului sovietic ce simbolizează victoria din Al Doilea Război Mondial a ajuns în spaţiu.

Anularea interzicerii maşinilor cu combustie prevăzută de Green Deal, prima țintă a dreptei după alegeri. „A fost o greșeală”

Manfred Weber, şeful grupului de centru-drepta PPE, promite ca în negocierile din zilele următoare să facă presiuni pentru eliminarea interdicţiei privind motoarele cu combustie.

Alegeri locale în România. Noi rezultate anunțate de BEC. PSD și PNL au strâns în total 70% din voturi

Centralizarea tututor voturilor continuă, dar pentru PSD și PNL lucrurile sunt deja clare la nivel național.

România, lovită de vijelii și caniculă. Furtunile au făcut prăpăd în mai multe județe din țară. Avertizarea ANM

Vijelii și caniculă, așa am putea descrie vremea din ultimele 48 de ore de la noi din țară.