NASA va lansa un telescop de 100 de ori mai puternic decât celebrul „Hubble”. Costurile sunt uriașe

nasa, telescop hubble
Pro TV

NASA este pe cale sa lanseze un nou telescop care are misiunea de a căuta semne de viaţă pe alte planete.

Dimensiunile şi abilităţile extraordinare ale dispozitivului fac ca bătrânul telescop Hubble să pară o jucarie de copii pe lângă succesorul său, James Webb.

Costurile suportate până acum de NASA pentru realizarea telescopului au ajuns la aproape 11 miliarde de dolari.

Noul telescop este de 100 de ori mai puternic decat Hubble. James Webb va fi lansat in cateva saptamani, cu misiunea de a raspunde unor intrebari existentiale ale omenirii, de exemplu: "suntem oare singuri in univers?".

Paul Geithner, managerul proiectului: „Cele mai grozave descoperiri vor oferi răspunsuri la întrebări pe care nici măcar nu le-am formulat ori imaginat încă”.

Asteroid
”Armageddon”. NASA va devia un asteroid, în cadrul unei misiuni de "apărare planetară"
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Hubble a fost lansat la bordul navetei spaţiale "Discovery'' în 1990 şi a colectat milioane de date şi a obţinut imagini cu Sistemul Solar, Calea Lactee şi galaxii foarte îndepărtate.

Bătranul dispozitiv a avut nevoie şi de foarte multe misiuni pentru a fi reparat, mai ales în ultimii ani. Însă Webb nu va mai putea suferi ajustări odată ce ajunge în spațiu. Pur și simplu va fi prea departe, pe orbita Soarelui la o distanță de Pământ de patru ori mai mare decât e Luna.

De dimensiunea unui teren de tenis, telescopul e atât de mare încat nu încape ca atare pe o rachetă purtătoare.

Paul Geithner, managerul proiectului: „A trebuit să-l concepem astfel încât să poată fi demontat și montat în spațiu. Este așa-zisul 'observator origami'”.

Lee Feinberg, inginer NASA: „N-am fi construit un telescop atât de mare dacă n-ar fi fost necesar. Ai nevoie de așa ceva dacă vrei să observi cele mai îndepărtate și mai timpurii galaxii din Univers”.

James Webb va fi lansat de pe o rachetă europeană din Guyana Franceză. Investiția a depășit cu 9 miliarde costul estimat inițial, iar proiectul s-a finalizat cu o întârziere de 10 ani.

NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Noua misiune SpaceX a părăsit Pământul. Patru astronauți, cazați pe Spația Spațială Internațională

Patru astronauţi NASA au plecat joi dimineaţă într-o nouă misiune pe orbită.

”Armageddon”. NASA va devia un asteroid, în cadrul unei misiuni de

Peste mai puţin de un an, un vehicul spaţial creat de NASA se va prăbuşi în mod intenţionat pe suprafaţa unui asteroid, pentru a îi devia traiectoria.

Probleme la bordul capsulei Dragon. Toaleta s-a stricat, iar astronauții au fost nevoiți să folosească scutece

Problemele apărute la toaleta de la bordul capsulei Dragon, a companiei SpaceX, au lăsat patru astronauți fără altă opțiune pentru necesitățile fiziologice decât scutecele absorbante purtate pe sub costumele spațiale.

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.