Luna se micșorează, iar la suprafață se produc cutremure care durează ore

luna plina rece de decembrie
Getty

Miezul Lunii se răcește și se contractă treptat, iar suprafața satelitului natural al Pământului se încrețește, la fel cum strugurii se stafidesc, iar acest proces provoacă cutremure de câteva ore.

Acest fenomen poate fi o amenințare pentru misiunile umane, avertizează oamenii de știință.

Interesul pentru polul sud al Lunii a crescut anul trecut, când misiunea Chandrayaan-3 lansată de India a reușit prima aselenizare în zonă, la doar câteva zile după ce sonda rusească Luna-25 s-a prăbușit într-o tentativă asemănătoare. NASA a ales această regiune pentru aselenizarea misiunii sale Artemis III care ar putea marca întoarcerea astronauților pe Lună încă din 2026, iar China plănuiește să construiască o bază acolo.

Citește articolul integral pe spotmedia.ro.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Un nou animal a fost descoperit de cercetători. Este surprinzător ce mănâncă. FOTO

O specie de peşte vegetarian apropiată de piranha a fost descoperită în Amazonia braziliană şi numită „Sauron", datorită asemănării sale cu maleficul Stăpân al Inelelor, a anunţat marţi Muzeul britanic de Istorie Naturală, potrivit AFP.

Descoperirea care schimbă totul. Ce au găsit oamenii de știință în vârful vulcanilor gigantici de pe Marte

Planeta Marte a dezvăluit încă unul dintre secretele sale: chiciură a fost descoperită în vârful vulcanilor săi gigantici, o descoperire neaşteptată, care le va permite oamenilor de ştiinţă să înţeleagă mai bine ciclul apei pe "Planeta Roşie".

Dovezi ale primelor ploi căzute pe Pământ, găsite în cristalele primordiale. Se schimbă ceea ce știam despre Terra

Noi cercetări arată că primele ploi au căzut pe Pământ în urmă cu aproximativ 4 miliarde de ani, mult mai devreme decât se credea până acum.

Istoria participărilor naționalei României la Campionatul European de fotbal. Câte victorii au obținut "tricolorii"

Echipa națională de fotbal a României a participat la 17 campanii de calificare pentru Campionatul European.

PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză

Deși guvernează împreună, PSD și PNL se pregătesc să meargă pe drumuri separate, la următoarele alegeri.

Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică

Necesare într-o economie puternică, investițiile din România au crescut în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.