Zeci de nave sunt blocate la Zimnicea din cauza nivelul scăzut al Dunării. În mijlocul fluviului, apa abia ajunge la piept

×
Codul embed a fost copiat

Seceta duce la situaţii dificile pe Dunăre. La Zimnicea, zeci de nave sunt blocate din cauza nivelului scăzut al fluviului.  

În timp ce unele convoaie de barje rămân în așteptare, alte ambarcațiuni au mai lăsat din încărcătură, pentru a deveni mai ușoare şi să poată înainta astfel pe apă.

În zona Zimnicea, din Dunăre a mai rămas doar un fir îngust de apă și a apărut o uriașă întindere de nisip.

Cosmin Stan: ”Acela este malul românesc al Dunarii. Dacă fluviul ar fi avut un debit normal, atunci toată această zonă ar fi fost acoperită de apă. Cum nivelul este foarte scăzut, apele s-au retras și a apărut un banc imens de nisip, care se întinde pe cteva sute de metri. Nu-i de mirare că oameni vin acum aici la plajă”.

Pe acolo pe unde încă mai curge fluviul, apa nu are o adâncime mai mare de un metru și 40 de centimetri. Navele grele și cele de croazieră nu mai pot trece.

Citește și
Dunărea a secat atât de mult, că au apărut insule. Se vede baza podurilor iar navele nu mai pot înainta
Dunărea a secat atât de mult, că au apărut insule. Se vede baza podurilor, iar navele nu mai pot înainta
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Reporter: Câte nave așteaptă?
Dorel Rădoi, șef oficiu Căpitănia Zimnicea: În momentul de față, 13 nave autopropulsate și 51 nepropulsate.
Reporter: De cât timp așteaptă?
Dorel Rădoi, șef oficiu Căpitănia Zimnicea: Unele sunt care au coborat pescajul la cel indicat și au trecut și unele care stau în așteptare, adică cele 51”.

Nivelul Dunării este la jumătate din nivelul mediu 

Dunărea este, potrivit specialiștilor de la Apele Române, la jumătate din nivelul mediu multianual al acestei luni.

Cosmin Stan: ”Cu omul în apă și zic că nivelul e foarte scăzut. Că ăla e la 30-40 de metri de mal și apele abia îi ajung la piept”.

În zona cu probleme, autoritățile române au trimis un utilaj care să sape o rută alternativă pentru nave. Pentru ca ambarcațiunile să poată trece este nevoie ca Dunărea să ajungă la peste 2 metri.

Florin Uzumtoma, director Căi Navigabile AFDJ Galați: ”Sunt nave care nu pot să treacă, pentru că ele sunt încărcate peste capacitățile pe care le-am pus noi la dispoziție prin operațiunile de dragaj pe care le facem”.

Cătălin Țigănuș, director general Navrom SA: ”Noi ne-am adaptat pescajele, dar tot am rămas blocați, mai ales cu convoaiele care vin din amonte, din Serbia și Ungaria, astfel încât între Turnu Severin și Turnu Măgurele sunt șase convoaie Navrom care staționează la ancoră”.

Fiecare convoi dintre acestea are între opt și opt barje încărcate cu cereale și fier vechi. În portul din Constanța, alte 20 de nave care ar trebui să ajungă în Serbia așteaptă și ele ca debitul fluviului să crească.

Nivelul scăzut al Dunării duce la scumpiri 

Companiile care folosesc Dunărea ca să își exporte produsele pierd bani pentru că plătesc aceleași sume pentru jumătate din marfa încărcată pe barje și nici nu reușesc să își respecte termenele de livrare.

Laurențiu Mironescu, comandant de navă: ”Având în vedere că se transportă din ce în ce mai puțină marfă cu costuri ca și cum s-ar fi transportat la întreaga capacitate, costul mărfurilor pentru întreg lanțul logistic de la cel care transport, cel care produce, până la dumneavoastră, consumatorul final, este mai mare”.

De la începutul anului, pe sectorul românesc al Dunării au fost transportate peste 10 milioane de tone de mărfuri.

TIPUL MĂRFII TRANSPORTATE PE SECTORUL ROMÂNESC AL DUNĂRII

40% - CEREALE
33% - MINEREU
14% - CARBUNE, PETROL, GAZE
6% - PRODUSE CHIMICE
4% - PRODUSE METALICE

Sursa – AFDJ

Cerealele reprezintă 40 la sută din această cantitate. Urmează minereurile, cărbunele, petrolul și gazele.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
La Zimnicea, din Dunăre a mai ramas doar un fir îngust de apă și a apărut o uriașă întindere de nisip
La Zimnicea, din Dunăre a mai ramas doar un fir îngust de apă și a apărut o uriașă întindere de nisip

Zeci de nave sunt blocate pe Dunare, la Zimnicea, din cauza nivelului foarte scăzut al fluviului. Convoaiele de barje sunt în așteptare, în speranța că apele vor crește și își vor putea relua drumul către destinație.

Dunărea a secat atât de mult, că au apărut insule. Se vede baza podurilor, iar navele nu mai pot înainta
Dunărea a secat atât de mult, că au apărut insule. Se vede baza podurilor, iar navele nu mai pot înainta

Se înmulțesc problemele pe Dunăre, în condiţiile în care debitul este tot mai scăzut. Au apărut insule care încurcă circulaţia. Sunt nave de croazieră care şi-au debarcat turiștii, pentru că nu au mai putut să înainteze.

Impactul secetei asupra Dunării pune la risc electricitatea României. La Cernavodă a fost atinsă prima treaptă de avertizare
Impactul secetei asupra Dunării pune la risc electricitatea României. La Cernavodă a fost atinsă prima treaptă de avertizare

Seceta mușcă din România pe toate părţile. După ce a pârjolit grădinile şi câmpurile, a secat şi râurile. Debitul Dunării este de două ori mai mic decât ar fi normal pentru această perioadă la intrarea în țară.

Apele Dunării continuă să scadă. Efectele secetei vor duce la prețuri mai mari
Apele Dunării continuă să scadă. Efectele secetei vor duce la prețuri mai mari

Din cauza secetei, Dunărea fluvială este în continuare blocată și traficul de mărfuri se află într-un impas care ar putea să ne afecteze pe toți.

Seceta afectează râurile și lacurile din România. Mai multe județe din sudul țării nu mai au apă pentru irigații
Seceta afectează râurile și lacurile din România. Mai multe județe din sudul țării nu mai au apă pentru irigații

Seceta afectează grav și râurile și lacurile din toată țara. Mai multe județe din sudul țării nu mai au apă pentru irigații.  

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.