În țara cu cele mai multe accidente mortale din UE, parlamentarii UDMR vor interzicerea radarelor neinscripționate

×
Codul embed a fost copiat

Parlamentarii UDMR vor ca radarele neinscripționate ale polițiștilor de la Rutieră să fie interzise.  

Mai mult decât atât, aceștia le cer agenților să anunțe în presă unde sunt amplasate aparatele, să le marcheze cu panouri de avertizare, iar mașinile să aibă în funcțiune girofarul și sirena.

Polițiștii sunt revoltați și spun că nu este pentru prima dată când aleșii, mulți dintre ei cu permise suspendate pentru viteză, au astfel de inițiative.

Peste 70.000 de șoferi au rămas anul acesta fără permis după ce au condus cu viteză excesivă. Totul în condițiile în care România este pe primul loc în Europa la numărul de morți în accidente rutiere.

Pentru că vitezomanii au găsit metode ca să evite radarele, polițiștii au scos în trafic și aparate amplasate în mașini neinscripționate. Măsura i-a nemulțumit nu doar pe cei care încalcă legea, dar și pe unii parlamentari care au încercat de 4 ori să le scoată în afara legii. Ultima propunere pe această temă a fost depusă luna trecută la Senatul României.

Citește și
radare fixe
Drumurile publice din România vor fi monitorizate cu radare fixe și camere de supraveghere
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În frunte cu deputatul Benedek Zacharie, 19 parlamentari de la UDMR sunt de părere că polițiștii ar trebui să măsoare viteza mașinilor în trafic doar din autospeciale inscripționate, amplasate în locuri vizibile pentru șoferi. Dar asta nu este tot.

Polițiștii vor fi obligați să anunțe în mass-media prezența radarelor în trafic sau să amplaseze în zona lor panouri de avertizare. Totodată, să pornească și semnalele de avertizare luminoase și sonore ale mașinilor.

”De ce mai e nevoie ca poliția să măsoare viteza?”

Benedek Zacharie, inițiator, deputat UDMR: ”L-am auzit acum un an pe ministrul de Interne că România, prin PNRR, achiziționează 1.000 de radare fixe. Noi, în total, avem aproximativ 20.000 de drumuri naționale, drum expres și autostrăzi. Dacă montăm pe ambele direcții câte un radar fix și achiziționăm 1.000, înseamnă că din 5 în 5 km o să avem un radar fix. Dacă o să existe aceste radare, din 5 în 5, lumea care conduce, dacă intră pe Waze, o să știe poziția lor. Dacă o să existe această chestie cu PNRR, de ce mai e nevoie ca poliția să măsoare viteza?".

Inițiatorul a uitat că Planul de Redresare și Reziliență se încheie abia în 2026 și în plus a greșit calculele. Ca să avem un radar fix la fiecare 5 km, pe fiecare sens, polițiștii au trebui să cumpere nu 1.000, ci 8.000 de dispozitive.

Iar acestea ar trebui să fie operaționalizate înainte ca propunerea să intre în vigoare.

Inițiativa parlamentarilor UDMR a fost trimisă la Guvern pentru un punct de vedere, iar până pe 14 decembrie ar trebui să primească și un aviz de la Consiliul Legislativ.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Klaus Iohannis: „Avem dotări anti-dronă care sunt poziţionate deja. La radare s-a coborât aproape de zona solului”
Klaus Iohannis: „Avem dotări anti-dronă care sunt poziţionate deja. La radare s-a coborât aproape de zona solului”

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat joi, la Bruxelles, înainte de participarea la Consiliul European, că sistemul anti-dronă funcţionează în ţara noastră.  

Drumurile publice din România vor fi monitorizate cu radare fixe și camere de supraveghere
Drumurile publice din România vor fi monitorizate cu radare fixe și camere de supraveghere

Ca să reducă numărul de accidente de pe șosele, autoritățile vor monitoriza drumurile publice cu radare fixe și camere de supraveghere.

e-SIGUR. Șoselele din România vor fi monitorizate cu un sistem automat de camere și radare
e-SIGUR. Șoselele din România vor fi monitorizate cu un sistem automat de camere și radare

Șoselele din România vor fi monitorizate cu un sistem automat de camere și radare, iar șoferii prinși că încalcă legea vor primi amenzile direct acasă.  

Peste 25.000 de polițiști și jandarmi și 340 de radare, pe drumurile din țară. Unde vor fi amplasate
Peste 25.000 de polițiști și jandarmi și 340 de radare, pe drumurile din țară. Unde vor fi amplasate

Fiţi cu băgare de seamă dacă porniţi la drum în această mică vacanţă spre mare sau spre munte. Peste 25.000 de angajaţi MAI, cu 340 de aparate radar, se vor instala pe străzi în acest weekend prelungit.  

Poliția instalează 300 de radare fixe. Șoferii vitezomani vor fi înştiinţaţi automat că au primit o amendă
Poliția instalează 300 de radare fixe. Șoferii vitezomani vor fi înştiinţaţi automat că au primit o amendă

O informație care îi vizează pe cei obișnuiți să apese pedala de accelarație: Ministerul Transporturilor și-a propus să investească în 500 de camere de supraveghere, care vor fi instalate pe șosele, ca să depisteze abaterile din trafic.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.