Șeful Ryanair avertizează: Era zborurilor de 10 EUR s-a încheiat

Michael O'Leary Ryanair
Profimedia

Ryanair nu va mai oferi zboruri la prețuri mici din cauza prețului în creștere al combustibilului, a declarat șeful companiei aeriene, Michael O'Leary.

Directorul executiv al Ryanair spune că era biletului de 10 EUR s-a încheiat, informează BBC.

Tariful mediu al companiei aeriene va crește de la aproximativ 40 de euro (196,4 de lei) anul trecut, la aproximativ 50 de euro (245,5 lei) în următorii cinci ani, a declarat el pentru BBC.

Pe de altă parte, O’ Leary spune că oamenii vor continua să zboare frecvent, în ciuda creșterii costului vieții.

„Fără îndoială că, la capătul de jos al pieței, tarifele noastre promoționale foarte ieftine - tarifele de un euro, tarifele de 0,99 EUR, chiar și tarifele de 9,99 EUR - cred că nu veți vedea acele tarife în următorii ani”, a declarat O'Leary a declarat pentru BBC Radio 4.

Citește și
Rețelele sociale fac presiuni asupra vedetelor să renunțe la zborurile cu avioane private. Cine e cel mai poluant VIP
Rețelele sociale fac presiuni asupra vedetelor să renunțe la zborurile cu avioane private. Cine e cel mai poluant VIP
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Creșterea costurilor cu combustibilul, care crește tarifele aeriene, crește și facturile la energie ale gospodăriilor, consumând veniturile disponibile ale oamenilor. Dar șeful companiei aeriene a spus că, în ciuda acestui fapt, se așteaptă ca oamenii să caute opțiuni cu costuri mai mici, mai degrabă decât să reducă zborurile.

„Credem că oamenii vor continua să zboare frecvent. Dar cred că oamenii vor deveni mult mai sensibili la prețuri și, prin urmare, viziunea mea despre viață este că oamenii vor tranzacționa în scădere cu milioanele lor”, a adăugat el.

Pe măsură ce tarifele aeriene au devenit mai ieftine în ultimele decenii, numărul zborurilor luate a crescut, mai mulți oameni luând scurte vacanțe în străinătate (citybreak-uri), pe lângă vacanța anuală. Companiile aeriene precum Ryanair, Easyjet, Vueling și Wizz Air au concurat pentru a oferi servicii la prețuri reduse.

Zborurile poluează mai puțin decât transportul rutier și maritim

Zborurile comerciale reprezintă acum aproximativ 2,4% din emisiile globale de CO2, iar sectorul se confruntă cu presiuni pentru a-și reduce impactul asupra climei, inclusiv campanii pentru a convinge oamenii să treacă la călătoriile feroviare și rutiere.

Cu toate acestea, Michael O'Leary a avertizat că transportul rutier și transportul maritim contribuie mai mult la emisiile de CO2 în general și a spus că accentul pe reducerea emisiilor provenite de la călătoriile aeriene este „deplasat”.

El a spus că Ryanair investește în avioane mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, dar că reduceri mai mari ale consumului de combustibili fosili vor veni din trecerea de la vehicule rutiere electrice la benzină și motorină.

În urma pandemiei de Covid, care a perturbat grav călătoriile internaționale, oamenii s-au dovedit dornici să se întoarcă la bordul avioanelor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Zboruri întârziate pe Aeroportul din Timișoara din cauza unei defecțiuni la sistemul de control de securitate
Zboruri întârziate pe Aeroportul din Timișoara din cauza unei defecțiuni la sistemul de control de securitate

O parte a sistemului de securitate din cadrul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia" din Timişoara s-a defectat.  

Rețelele sociale fac presiuni asupra vedetelor să renunțe la zborurile cu avioane private. Cine e cel mai poluant VIP
Rețelele sociale fac presiuni asupra vedetelor să renunțe la zborurile cu avioane private. Cine e cel mai poluant VIP

Utilizatorii reţelelor de socializare le presează pe vedete să renunţe la zborurile cu avioanele lor private, context în care staruri precum Kylie Jenner a fost numită ”criminală climatică”.  

Lufthansa anulează aproape toate zborurile programate miercuri în Germania
Lufthansa anulează aproape toate zborurile programate miercuri în Germania

Compania aeriană Lufthansa a decis să anuleze „aproape toate” zborurile pe care le avea programate miercuri în Germania, din cauza unei greve a personalului de la sol.

Imagini spectaculoase în Sydney. Orașul a fost acoperit de o ceață densă, iar zeci de zboruri au suferit întârzieri
Imagini spectaculoase în Sydney. Orașul a fost acoperit de o ceață densă, iar zeci de zboruri au suferit întârzieri

Dacă nu ar fi creat probleme, ar fi rămas un fenomen interesant.

Grevă la o importantă companie aeriană, miercuri:
Grevă la o importantă companie aeriană, miercuri: "Vor exista numeroase anulări şi întârzieri”

Sindicatul Verdi îndeamnă la grevă angajații Lufthansa, de miercuri dimineaţa, de la ora locală 3.45 (4.45, ora României), şi până joi dimineaţa, la ora locală 6.00 (7.00, ora României).

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.