VR, AR, realitate augmentată, mixtă. De ce nu au fost adoptate în masă tehnologiile revoluționare în care s-au băgat miliarde

×
Codul embed a fost copiat

Realitatea Augmentată, ori VR - am auzit de aceste două tehnologii, dar care n-au rupt încă gura târgului. Astăzi, se merge pe un alt termen - Realitate Mixtă - practic, cu ajutorul unor ochelari mari, poți combina lumea reală cu cea virtuală.

Apple urmează să vândă un produs, Meta - compania din spatele Facebook, a lansat o nouă generație spectaculoasă pentru Quest. De mai bine de 10 ani sunt investite miliarde de dolari în această tehnologie, care încă nu prinde. Încercăm să aflăm de ce, imediat.

N-a prins trendul cu Metaverse. Nici AR, nici VR. Mai băgăm o fisă. De-acum îi spunem fie Mixed Reality, fie Spaţial Computing. După zeci de miliarde investite în această tehnologie, avem doar două companii care mișcă în acest spațiu, însă duc lipsă de clienți. De ce? Încercăm să aflăm răspunsul acum.

Încă de la apariția primelor jocuri video, oamenii au încercat să se teleporteze în lumile virtuale construite - iar cea mai bună soluție înseamnă acoperirea ochilor cu ecrane stereo.

Așa a ajuns tehnologia să fie folosită din anii 70, 80 în medicină, pentru simulatoare de zbor sau pentru pregătire militară. Iată ce folosea NASA în 1985, cu ecrane duble montate peste vizorul unei căști de motociclism.

Citește și
Realitatea virtuală și realitatea augmentată, la clasele primare. Cum funcționează fișele de activități moderne, pentru copii
Realitatea virtuală și realitatea augmentată, la clasele primare. Cum funcționează fișele de activități moderne, pentru copii
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Evident, grafica era aproape inexistentă, doar niște linii într-o lume neagră.

Abia după 2015 lucrurile par să se miște din nou, odată cu Oculus VR și primul produs mass market - RIFT - ochelari gândiți pentru gaming - cu jocuri de Euro Truck Simulator, Project Cars, sau Dirt Rally.

Acum, că avem conținut și ochelari, putem să ajutăm cu o definiție pentru tehnologie.

VR, sau realitate virtuală, este practic o tehnologie care permite utilizatorilor să interacționeze cu un mediu 3D cu ajutorul unor ochelari speciali, controlere și senzori.

În lumea asta avem Oculus, care au fost cumpărați de Facebook, HTC care va ieși curând din business. HP, producător de laptop ar vrea să iasă din lumea VR, conform unor zvonuri, iar Steam vinde aceeași generație de aproape 4 ani.

Dar, întrebarea este, de ce? De ce este adopția atât de mică?

Piper Sandler are un studiu făcut pe adolescenții din Statele Unite ale Americii: 29% dintre ei dețin o cască VR (comparativ cu 87% un iPhone) și doar 4% folosesc tehnologia de realitate virtuală zilnic. Doar 7% au intenție de cumpărare.

Facebook și-a schimbat numele în Meta în 2021

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Aplicația săptămânii este ArtLink AR, un produs folosit atât de artiști, cât și de pasionații de ”new media art”
Aplicația săptămânii este ArtLink AR, un produs folosit atât de artiști, cât și de pasionații de ”new media art”

Ne jucăm cu inteligența artificială, dar și cu experiențe imersive, cu realitatea virtuală, realitatea augmentată, iar lista poate continua. Noul sezon iLikeIT abia a început.

Realitatea virtuală și realitatea augmentată, la clasele primare. Cum funcționează fișele de activități moderne, pentru copii
Realitatea virtuală și realitatea augmentată, la clasele primare. Cum funcționează fișele de activități moderne, pentru copii

Activitățile școlare sunt acum mult mai interesante pentru cei mici datorită noilor tehnologii.

iLikeIT. Cum au transformat zeci de artiști Bucureștiul într-o galerie de artă augmentată
iLikeIT. Cum au transformat zeci de artiști Bucureștiul într-o galerie de artă augmentată

40 de artiști au reușit să transforme Bucureștiul într-o galerie de artă. Au folosit telefoanele mobile și realitatea augmentată pentru creațiile lor.

iLikeIT. Eveniment istoric: 15 chirurgi din 13 țări au operat cu ajutorul tehnologiei HoloLens
iLikeIT. Eveniment istoric: 15 chirurgi din 13 țări au operat cu ajutorul tehnologiei HoloLens

Medicina are de-acum un ajutor de nădejde: realitatea augmentată mixtă. Presupune o îmbinare de elemente virtuale şi reale, cu rezultatele sunt absolut spectaculoase și, mai presus de orice, dătătoare de speranţă.

Realitatea augmentată, folosită într-un maraton chirurgical. Au participat medici din 13 țări, printre care și un român
Realitatea augmentată, folosită într-un maraton chirurgical. Au participat medici din 13 țări, printre care și un român

Medicina are de-acum un ajutor de nădejde: realitatea augmentată- mixtă. Aceasta presupune o îmbinare de elemente virtuale şi reale, iar rezultatele sunt spectaculoase.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.