Spotify caută instrumente cu care să-și poată asculta utilizatorii, pentru a le înțelege mai bine nevoile

spotify
Shutterstock

Compania suedeză Spotify se află în căutarea unor instrumente care să o ajute să-şi targeteze mai eficient utilizatorii care nu plătesc pentru versiunea Premium şi să atragă, astfel, cât mai mulţi cumpărători de publicitate.

 

Spotify a depus actele pentru un brevet care descrie o modalitate de folosire a microfonului, pentru a afla cât mai multe date despre proprii utilizatorii. Microfonul poate capta sunete care ajută compania să înţeleagă mai bine utilizatorii şi nevoile acestora, transmite News.ro.

Conform descrierii care însoţeşte brevetul, instrumentul închipuit de Spotify va folosi microfonul pentru a ajuta compania suedeză să deducă vârstă, genul, originea şi, foarte interesant, starea emoţională a utilizatorilor.

În funcţie de starea emoţională a utilizatorului, Spotify va personaliza reclamele şi recomandările muzicale pe care le realizează prin listele personalizate de melodii.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În aceleaşi scopuri, vor fi folosite şi alte sunete, precum claxoanele maşinilor sau sunetul tastaturilor. Acestea vor ajuta Spotify să înţeleagă unde se află şi ce face utilizatorul şi, la fel, să-i facă recomandări şi să-i afişeze reclame în consecinţă.

Ascultarea utilizatorilor, însă, este una dintre cele mai intrusive strategii la care pot apela companiile care câştigă bani din publicitate digitală, iar utilizatorii ar putea reacţiona negativ când vor afla, aşa cum a fost şi cazul Facebook, în urmă cu mai mulţi ani.

Spotify a depus brevetul în 2018 şi i-a fost acordat acum. Asta înseamnă că punerea în funcţiune a unui astfel de instrument poate fi o chestiune doar de timp.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
iLikeIT. Unde găsiţi cele mai bune podcast-uri
iLikeIT. Unde găsiţi cele mai bune podcast-uri

Dacă vreți să faceți drumul spre muncă mai interesant, vă recomandăm un podcast.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.