Ministrul Transporturilor vrea să aducă trenuri cu hidrogen în România. Cum funcționează

×
Codul embed a fost copiat

Trenuri cu hidrogen. Asta vrea să aducă în România ministrul Transporturilor. Este vorba despre o tehnologie nouă în Europa, care poate fi folosită doar pe distanțe scurte.

Avantajul este că aceste trenuri nu poluează și nici nu au nevoie de linii electrificate. Ministrul speră să obținem fonduri europene, mai ales că Europa încurajează transportul verde.

În următorii ani am putea vedea pe căile ferate din România trenuri cu hidrogen, spune ministrul Transporturilor.

Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor: „Cred că cel mai bine dincolo de strategii, vorbe și hârtii, e când o faci prin exemplu. O să folosesc o... când vede olteanul girafa. Adică când vedem efectiv trenul cu hidrogen și mergem cu el și vedem că e o tehnologie fezabilă și el e în operare, cred că asta ajută la dezvoltarea industriei și promovarea acestui mod de transport.”

Extrem de nouă, tehnologia cu hidrogen este potrivită pentru distanțe mai scurte, de până la 100-150 de km, spun specialiștii în transport. O rută potrivită pentru a testa un astfel de tren ar fi, de exemplu, între Suceava și Botoșani, ori între București și Ploiești, unde șinele sunt suficient de prietenoase pentru aceste vagoane. Sau chiar noua rută București - Otopeni.

Citește și
Tren de epocă
Tren de epocă în nord-vestul Rusiei, tras de o locomotivă cu aburi. Cum arată în interior
VIDEO. „Aici se vând case cu un dolar!” Romania, micul sat depopulat din Pennsylvania văzut prin ochii a doi români

Banii ar urma să vină din fonduri europene, prin Planul National de Redresare și Reziliență, care încurajează mijloacele de transport verzi.

Germania și Austria sunt printre țările care au pus deja pe șine astfel de trenuri, pentru a transporta în zonele metropolitane fară să polueze un număr mare de oameni.

Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor: „M-aș bucura să fim early adopters, e termenul din IT, adică cei care iau o tehnologie în faza incipientă, pentru că asta ne-ar permite să luăm niște bani europeni pentru atingerea unor obiective globale europene de emisii de carbon, dar și să dezvoltăm o industrie.”

Ministrul Transporturilor propune și cumpărarea unor trenuri electrice, însă acestea au nevoie de linii ferate electrificate, spre deosebire de cele cu hidrogen, care pot circula teoretic pe orice fel de linie. Trenurile care nu poluează sunt ca o tichie de mărgăritar pentru sistemul feroviar românesc, consideră specialiștii din domeniu.

Ionuț Ciurea, Pro Infrastructura: „În România în acest moment trenurile cu hidrogen nu sunt o soluție. Ele sunt doar gândite pentru a avea o conexiune în zonele urbane, periurbane, metropolitane, e un fel de.. hai să vedem ce putem să facem, hai să ne jucăm cu jucăria asta nouă pe care ne-o oferă Europa"

În total, au fost depuse proiecte de 5 miliarde de euro pentru investiții în zona feroviară, prin planul național de redresare.

Articol recomandat de sport.ro
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Citește și...
Europa, îngenuncheată de al treilea val al pandemiei. Italia a introdus un tren de terapie intensivă
Europa, îngenuncheată de al treilea val al pandemiei. Italia a introdus un tren de terapie intensivă

Şefa Comisiei Europene promite că, începând din aprilie, țările membre ale Uniunii vor primi o cantitate mai mare de vaccin anti-COVID. Astfel, în al doilea trimestru, sunt așteptate pe continent 300 de milioane de doze.

Tren de epocă în nord-vestul Rusiei, tras de o locomotivă cu aburi. Cum arată în interior
Tren de epocă în nord-vestul Rusiei, tras de o locomotivă cu aburi. Cum arată în interior

Undeva în nord-vestul Rusiei, la granița cu Finlanda, un tren de epocă își duce pasagerii într-o călătorie înapoi în timp. Mobilierul din vagoane și decorațiunile amintesc de începutul secolului 20.

Recomandări
POLITICO: Anularea interzicerii maşinilor cu combustie în UE, prima țintă a dreptei după alegeri. „A fost o greșeală”
POLITICO: Anularea interzicerii maşinilor cu combustie în UE, prima țintă a dreptei după alegeri. „A fost o greșeală”

Manfred Weber, şeful grupului de centru-drepta PPE, promite ca în negocierile din zilele următoare să facă presiuni pentru eliminarea interdicţiei privind motoarele cu combustie.  

Alegeri locale 2024. Noi rezultate provizorii: PSD-PNL - 71% la primării și 65% la consiliile locale
Alegeri locale 2024. Noi rezultate provizorii: PSD-PNL - 71% la primării și 65% la consiliile locale

PSD a obţinut 36,26% din voturile pentru Consiliile locale, fiind urmat de PNL cu 29,41% şi de AUR cu 9,35%, arată rezultatele parţiale anunţate de Biroul Electoral Central, marţi seară, conform datelor centralizate până la ora 22:00.

Joe Biden, după ce fiul său a fost condamnat penal:
Joe Biden, după ce fiul său a fost condamnat penal: "Suntem foarte mândri de el"

Președintele SUA, Joe Biden, a reacțioant, marți, după ce fiul său, Hunter, a fost găsit vinovat pentru că a mințit în legătură cu consumul de droguri pentru a cumpăra ilegal o armă