O familie de români a obținut în instanță 40.000 de euro de la Wizz Air după ce compania le-a distrus vacanța

×
Codul embed a fost copiat

O familie din Oradea a obţinut în instanţă 40 de mii de euro de la o companie aeriană pentru vacanţa distrusă.

Păgubiţii spun că fără nicio explicație cursa cu care ar fi trebuit să revină în ţară, după concediu, a fost anulată.

Au mai stat câteva zile în Spania, pe banii lor, până când au reușit să ajungă acasă. Decizia nu este definitivă.

Familia Ursuţa, formată din patru membri - cei doi soţi, mama unuia dintre ei şi un copil de 3 ani - au plecat în vacanţă, în Spania, în decembrie 2020.

La întoarcerea spre casă au aflat însă că aeroportul din Madrid fusese închis din cauza ninsorilor abundente.

Citește și
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

A urmat o noapte petrecută pe podeaua aeroportului, în care nu au fost ajutaţi cu hrană şi cazare, cum prevede legea. Mircea Ursuța spune că după 15 ore de stat în aeroport nu a primit nicio explicaţie de la compania de zbor.

Mircea Ursuța, turist: "Ni s-a spus că acesta este ultima cursă de Sibiu, nu mai figurează în programul Wizz Air și nu vom mai zbura la Sibiu. Bun și atunci unde vom zbura? Nu ştim!"

Fără soluții să revină acasă, oamenii au rămas trei zile la Madrid, timp în care nu au putut contacta operatorul aerian.

Safta Zamfir, turistă: "Atitudinea celor de la Wizzair, intervenţii și nervozitate atunci când întrebam dacă pleacă sau nu avionul, modul cum ne-au tratat".

Într-un final, românii au luat un tren către Barcelona, de unde s-au putut îmbarca spre Budapesta. Iar de acolo, au închiriat o maşină până la Oradea. Tot cu banii lor.

Ajuns acasă, bărbatul, de profesie avocat, a decis să dea compania în judecată, atât sucursala din România, cât şi compania mamă, din Ungaria.

A cerut daune materiale şi morale - câte 20 de mii de euro pentru fiecare membru al familiei, adică 80 de mii de euro. A primit jumătate din suma cerută, aşa că va contesta decizia.

În astfel de situaţii, consultanții în turism recomandă să luăm imediat legătura cu reprezentanții aeroportului, cu consulatul României din ţara respectivă, dar şi cu asiguratorul unde am încheiat o poliţă de tip storno.

Pe de altă parte, potrivit legilor europene, pasagerii care nu s-au putut îmbarca din motive care nu țin de voința lor, trebuie să știe că au drepturi.

Compania este obligată să le asigure mâncare și accesul la telefon și cazare. Dar și rambursarea sumei achitate în termen de șapte zile și, după caz, zborul gratuit către punctul de plecare inițial.

Alexandru Bothăzan
, consultant în domeniul turismului: "Compania aeriană de urgență trebuie să ajungă la turiști să le comunice o soluție, nu să-i lase să aștepte în aeroport mai multe zile".

Contactată de Știrile PROTV, sucursala din România a companiei WIZZ AIR a precizat că, fiind vorba de aspecte legale, nu doreşte să comenteze situaţia.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Cine a ucis-o pe pe Henriett Toth, femeia găsită moartă într-un geamantan. Noi detalii șocante privind crima din Oradea
Cine a ucis-o pe pe Henriett Toth, femeia găsită moartă într-un geamantan. Noi detalii șocante privind crima din Oradea

Autorităţile au arestat preventiv trei persoane în cazul crimei de la Oradea. Un bărbat şi două femei. Unul dintre suspecți este chiar individul care a sunat la 112, ca să anunțe că a descoperit un cadavru, într-un geamantan, lăsat într-o remorcă.

Cine era femeia din Brăila, ucisă de iubit. Ce țipa Rădița Dumitrașcu către operatorul de la 112
Cine era femeia din Brăila, ucisă de iubit. Ce țipa Rădița Dumitrașcu către operatorul de la 112

Direcția Control Intern a Poliției face cercetări în privința modului în care au acționat polițiștii din Ianca, Brăila, după ce o femeie a sunat la 112, chiar în timp ce era atacată.

Strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. „Situația este jalnică”
Strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. „Situația este jalnică”

După ploile puternice din ultimele zile, strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. Zona a fost acoperită, luna trecută, doar cu o prelată fixată cu saci cu nisip. Dar panta nu a fost ranforsată nicicum.

Recomandări
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".  

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util
Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția. 

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă
România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.