Proiectele de infrastructură extrem de importante pentru industria românească sunt în impas

×
Codul embed a fost copiat

Proiectele de infrastructură extrem de importante pentru industria românească se urnesc foarte greu.

Dacă pe jumătate din drumul Expres Craiova-Pitești, cerut de fabrică „Ford”, au început lucrările pe autostrada „Sibiu-Pitesti” de care are nevoie „Dacia” se lucrează doar pe tronsoane mici.

Nu se mişcă nimic nici pe centura Capitalei, care ar scoate traficul greu din oraș.

Se lucrează la unul dintre cele mai aşteptate drumuri rapide din România, cerut de ani de zile de Fabrica Ford de la Craiova.

Deocamdată, Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii se poate lăuda cu un start bun, dar numai pe o jumătate de drum.

Citește și
coronavirus
Coronavirus România. Prima veste bună din această vară - boala se răspândește mai încet
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Este vorba de tronsoanele 1 şi 2. Primul tronson are 17 kilometri şi este gata în proporţie de 12 la sută. Urmând să fie finalizat în 2021. Al doilea, mai mare, de 39 km, a ajuns la 25 la sută şi are acelaşi termen.

În schimb, tronsoanele 3 şi 4, de aproximativ 64 de kilometri, nu sunt nici măcar adjudecate. Licitaţia a fost blocată de contestaţii, cum se întâmpla adesea cu marile lucrări.

Mariana Ioniţă, directorul CNAIR: "Practic nu aveau de ce să conteste, diferă mult suma".

Un alt proiect de infrastructură important pentru industria românească este autostrada Sibiu Piteşti, cerută de Fabrica Dacia şi considerată proiectul 0 în masterplanul României pentru transporturi.

Se lucrează doar pe o bucată mică, de 13 kilometri, în apropiere de Sibiu. Finalizarea acestei bucăţi ar trebui să aibă loc exact pe 28 mai în 2023. Lucrările au avansat la 15 la sută.

Însă următoarele 3 secţiuni de 68 de kilometri, care ar trebui construite în munţi, nu sunt licitate. Ar trebui să fie gata în 2025, iar statul român oferă 2 miliarde de euro, din care 85 la sută bani europeni.

Secţiunea 4, de 10 km, până la Curtea de Argeş, ar urma licitată pe 20 august. Iar ultima bucată, de 30 de kilometri, până la Piteşti, este licitată şi are un termen incredibil de optimist: 2025.

Mariana Ioniţă, director CNAIR: "Dacă am face totul ca la carte, dacă am urmări totul bine, este posibil să fie gata în 2025".

Şi Bucurestul suferă de lipsa infrastructurii rutiere. Are nevoie de ultima bucată de centură modernă, pentru ca şoferii să nu mai fie nevoiţi să intre în oraş ca să poată ajunge, de la autostrada Bucureşti Piteşti până la autostrada soarelui. Vorbim de bucată dintre DN2 şi A2, care acum are doar o bandă pe sens şi este extrem de aglomerată.

Tronsonul dintre DN2 şi A2 are o lungime de puţin peste 11 kilometri. Startul lucrărilor s-a dat pe 4 mai, anul acesta. Termenul de finalizare este august, anul viitor, din păcate, stadiul fizic al lucrărilor este după 3 luni - 0 la sută.

Şefa CNAIR recunoaşte că angajaţii companiei nu-şi asumă responsabilităţi şi la prima complicaţie apărută la un proiect de infrastructură pleacă la alt proiect, lăsând în urmă haos. Din cauza asta nu sunt făcute studii de fezabilitate, nu sunt monitorizate şantierele, iar licitaţiile se blochează. Cei care nu îşi fac treaba, vor fi anchetaţi de comisia de disciplină. Până atunci, economia suferă fără drumuri esenţiale.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Masca de protecţie devine obligatorie în mai multe zone publice din București
Masca de protecţie devine obligatorie în mai multe zone publice din București

Comitetul Municipal pentru Situaţii de Urgenţă a decis, luni, ca purtarea măştii de protecţie să devină obligatorie în zona pietonală a Centrului Vechi al Capitalei, în pieţe, târguri, staţii STB şi CFR.

Coronavirus România. Prima veste bună din această vară - boala se răspândește mai încet
Coronavirus România. Prima veste bună din această vară - boala se răspândește mai încet

Cu 823 de cazuri noi de Covid 19 înregistrate luni, e drept la un număr mic de teste, avem și prima veste bună importantă din această vară.

Reacții la închiderea teraselor după 23:00: „După ce că nu erau clienți, acum se închid și mai devreme”
Reacții la închiderea teraselor după 23:00: „După ce că nu erau clienți, acum se închid și mai devreme”

Cel puțin timp de două săptămâni, terasele din Capitală și din 7 județe, inclusiv la munte și pe litoral, se vor închide la ora 23.00. 

Recomandări
Istoria participărilor naționalei României la Campionatul European de fotbal. Câte victorii au obținut
Istoria participărilor naționalei României la Campionatul European de fotbal. Câte victorii au obținut "tricolorii"

Echipa națională de fotbal a României a participat la 17 campanii de calificare pentru Campionatul European.   

PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză
PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză

Deși guvernează împreună, PSD și PNL se pregătesc să meargă pe drumuri separate, la următoarele alegeri.

Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică
Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică

Necesare într-o economie puternică, investițiile din România au crescut în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.