Orașul din Europa care organizează referendum pentru triplarea parcării SUV-urilor: 18 euro pe oră

SUV

Un referendum pentru SUV-uri este organizat duminică la Paris, pe tema triplării tarifelor de staționare la această categorie de autovehicule.

Primăria din Paris organizează duminică un referendum pe tema triplării tarifelor de staţionare pentru autovehiculele mari şi grele, aşa-numitele SUV (Sports Utility Vehicle), transmite AFP, preluat de Agerpres.

1,3 milioane de alegători din capitala Franţei sunt invitaţi să se pronunţe „pro sau contra introducerii unui tarif specific pentru staţionarea automobilelor individuale mari şi poluante".

Sunt vizate în special aşa-numitele SUV-uri, care combină caracteristicile unui autoturism cu cele ale unui autovehicul de teren, şi modelele de tip 4x4.

Dacă va avea câştig de cauză tabăra „pentru", vizitatorii Parisului al căror vehicul echipat cu motor termic sau de tip hibrid reîncărcabil depăşeşte o greutate de 1,6 tone sau cei cu vehicule electrice cu o greutate de peste două tone vor trebui să plătească 18 euro pentru a staţiona o oră în arondismentele centrale şi 12 euro pe oră pentru arondismentele exterioare.

Citește și
accident sua
Accident mortal provocat de un traficant care încerca să scape de Poliție. Opt oameni au decedat
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Însă, noile tarife nu vor afecta „rezidenţii Parisului şi lucrătorii care staţionează în zona lor autorizată, şoferii de taxi din staţiile lor alocate, artizanii şi lucrătorii din sănătate, precum şi persoanele cu dizabilităţi", a precizat Primăria Parisului.

Cu cât este mai greu, cu atât poluează mai mult", justifica în luna decembrie edilul Parisului, Anne Hidalgo, care a făcut din cheiul Senei o zonă dedicată exclusiv pietonilor, a interzis circulaţia automobilelor pe o arteră importantă, Rue de Rivoli, şi a "înverzit" 200 de străzi prin eliminarea traficului.

Un alt argument adus de edilii Parisului pentru interzicerea SUV-urilor are legătură cu securitatea rutieră. Accidentele care implică un SUV sunt „de două ori mai periculoase pentru pietoni decât în cazul unui automobil standard". În plus, este menţionată şi o mai bună împărţire a spaţiului public, în condiţiile în care automobilele mari ocupă mai mult loc pe carosabil.

ONG-ul WWF arată că SUV-urile au nevoie de mai multe materiale pentru fabricarea lor, consumă cu 15% mai mult carburant, ocupă un spațiu mai mare şi emit cu 20% mai mult CO2 decât o berlină, susţine acest ONG.

În replică, asociaţiile automobiliştilor critică iniţiativa primăriei. Unele dintre aceste asociaţii sunt de părere că „SUV-urile compacte nu vor fi vizate de noile tarife", spre deosebire de automobilele de tip break, şi precizează că un SUV nou poluează mai puţin decât un automobil mic diesel construit înainte de 2011.

Acesta va fi al doilea referendum organizat la Paris. Primul a avut loc în luna aprilie 2023 şi atunci parizienii au aprobat eliminarea trotinetelor de închiriat. Atunci 103.000 de cetăţeni s-au mobilizat la vot, adică 7% dintre alegătorii capitalei Franţei.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
O fată de 16 ani, aflată la volanul unui SUV, urmărită de poliţişti pe străzile din Sibiu. Ce a pățit după
O fată de 16 ani, aflată la volanul unui SUV, urmărită de poliţişti pe străzile din Sibiu. Ce a pățit după

O adolescentă de 16 ani, aflată la volanul unui SUV, a fost urmărită, miercuri spre joi noapte, de polițiștii din Sibiu prin oraș, după ce a refuzat să oprească la un control în trafic.

Accident mortal provocat de un traficant care încerca să scape de Poliție. Opt oameni au decedat
Accident mortal provocat de un traficant care încerca să scape de Poliție. Opt oameni au decedat

Opt persoane, printre care doi americani, au fost ucise miercuri când un bărbat care transporta imigranți ilegali într-un vehicul s-a izbit de un SUV în Texas, în timp ce încerca să scape de poliție, au anunțat autoritățile, potrivit Fox News.

 

Momentul în care o șoferiță coboară din mașina lăsată în pantă, fără să tragă frâna de mână. A lovit apoi un SUV Porsche
Momentul în care o șoferiță coboară din mașina lăsată în pantă, fără să tragă frâna de mână. A lovit apoi un SUV Porsche

O femeie din China a trecut prin momente de panică după ce a coborât din mașina pe care o lăsase în pantă, fără să tragă frâna de mână, iar autoturismul a luat-o la vale și a lovit un SUV Porsche.

Un Lamborghini și un SUV s-au făcut praf pe o autostradă. Unul dintre bolizi era oprit pe banda de urgență. FOTO
Un Lamborghini și un SUV s-au făcut praf pe o autostradă. Unul dintre bolizi era oprit pe banda de urgență. FOTO

Șoferul unui Lamborghini a fost la un pas de moarte pe o autostradă din China. A oprit pe banda de urgență după ce a făcut pană, a coborât din mașină și a plecat cu doar câteva clipe înainte ca bolidul său să fie făcut praf.

Mașina condusă de Regina Elisabeta a II-a a fost scoasă la vânzare. Cât speră Casa Regală să obțină pe acest SUV
Mașina condusă de Regina Elisabeta a II-a a fost scoasă la vânzare. Cât speră Casa Regală să obțină pe acest SUV

Celebrul SUV condus de Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii este scos la vânzare.  

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.