Fenomen alarmant în București. Din ce în ce mai mulți șoferi circulă pe contrasens. Care este motivul

×
Codul embed a fost copiat

În București, s-au înmulțit benzile dedicate transportului public și străzile cu sens unic. În același timp, crește și numărul șoferilor care circulă pe contrasens.

Capitala are acum peste 20 de kilometri de benzi dedicate autobuzelor, iar numărul va crește până la finalul anului.

Un șofer a fost surprins în timp ce fâcea cale întoarsă după ce și-a dat seama că merge pe contrasens pe Calea Floreasca. Pe banda dedicată autobuzului a meres cu spatele până la prima stradă la care a putut să facă dreapta. A spus că artera nu este semnalizată corespunzător. Nu este singurul care a încălcat regulile.

Șofer: „E un semn micuț acolo, abia au făcut drumul ăsta doar pentru autobuze și nu vezi absolut nimic. E a doua oară când o iau pe aici și acum am realizat că am luat-o pe drumul ăsta și am dat cu spatele, ați văzut”.

Deși Calea Floreasca este cu sens unic încă din luna august, în continuare mulți șoferi ignoră semnele de circulație și merg pe contrasens.

Citește și
accident localiattea Moșna
Accident grav în localitatea Moșna, Sibiu. Un bărbat, fără permis, a murit după ce a lovit frontal un alt autoturism
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Cei care circulă pe un sector de drum interzis, cum este cazul și pe Calea Floreasca, riscă o amendă între 290 și 435 de lei și două puncte penalizare.

Potrivit datelor Societatii de Transport, viteza de deplasare a autobuzelor pe Calea Foreasca ar fi crescut considerabil. De când a fost introdusă banda unică pentru autobuz, timpul de deplasare a scăzut de la aproape 30 de minute la orele de vârf la aproximativ 4 minute. Călătorii contrazic însă datele.

Călător: „Nu prea fac chestiile astea nimic. Acum e liber, deci am făcut 5 minute”.

Reporter: „Și la orele de vârf?”.

Călător: „Între 10 și juma de oră, depinde foarte mult cum se circulă”.

Călător: „Păi, na, regulile sunt făcute doar pentru unii”.

După modelul altor orașe, și Capitala începe să-și reorganizeze traficul. Sunt 23 de kilometri de benzi dedicate autobuzelor, iar până la finalul acestui an ar putea fi adăugați încă 6. Majoritatea sunt delimitate de stâlpi, ca să-i forțeze pe șoferi să lase banda liberă pentru mijloacele de transport public.

Marian Bârgău, directorul general al Administrației Străzilor București: „Dacă ne uităm în alte țări unde civilizația este la un alt nivel, este trasată doar o bandă pe care toată lumea o respectă și nu se merge pe acea bandă decât cu transportul în comun, pompieri, poliție... Majoritatea stâlpișorilor sunt deteriorați. Noi intervenim în permanență să-i schimbăm, să-i punem la loc, dar personal am văzut de foarte multe ori în special taxiurile care pur si simplu trec peste acei stâlpișori, inclusiv în Centrul Vechi dacă ne ducem seara”.

Cei prinși că merg pe benzile unice de transport public riscă o sancțiune cuprinsă între 870 și 1160 de lei.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
O auto-utilitară a intrat într-o mașină după ce a intrat brusc pe contrasens, în Arad. Ce se întâmplase înainte
O auto-utilitară a intrat într-o mașină după ce a intrat brusc pe contrasens, în Arad. Ce se întâmplase înainte

Cinci persoane au ajuns la spital, după ce șoferul unei auto-utilitare a intrat pe sensul opus de mers al unui drum național din Arad și s-a izbit de o mașină.

Accident grav în localitatea Moșna, Sibiu. Un bărbat, fără permis, a murit după ce a lovit frontal un alt autoturism
Accident grav în localitatea Moșna, Sibiu. Un bărbat, fără permis, a murit după ce a lovit frontal un alt autoturism

Polițiștii și pompierii intervin în localitatea Moșna, la un grav accident rutier. Un bărbat de 62 de ani, fără permis, a murit, după ce a intrat pe contrasens și a izbit frontal un alt autoturism. 

Accident grav la Zorleni, Vaslui, după ce o șoferiță a intrat pe contrasens
Accident grav la Zorleni, Vaslui, după ce o șoferiță a intrat pe contrasens

Un bărbat a murit și alte cinci persoane, între care și copii, au ajuns la spital, după impactul dintre două mașini, pe un drum județean din Vaslui.

Accident cumplit în Prahova. Doi morți și un rănit, după ce un șofer a intrat pe contrasens și a izbit violent o altă mașină
Accident cumplit în Prahova. Doi morți și un rănit, după ce un șofer a intrat pe contrasens și a izbit violent o altă mașină

Două persoane, între care un tânăr de 21 de ani, au murit, duminică, pe un drum judeţean din Prahova, după ce un şofer a intrat pe contrasens, iar maşina sa a izbit violent un autoturism.

 

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.