Autobuzele din Bucureşti vor circula şi pe linia de tramvai. Cât de repede vor ajunge aşa

×
Codul embed a fost copiat

Autobuzele din București vor putea circula de la 1 iulie și pe liniile de tramvai separate de șosele cu garduri metalice. Societatea de transport din Capitală susține că oamenii vor sta mai puțin în stații, pentru că autobuzele vor veni mai repede.

 

Probele făcute astăzi împreună cu poliția au demonstrat că este spațiu suficient între gardurile metalice, dacă șoferii respectă anumite reguli. În unele puncte, vor fi obligați să aștepte să treacă autobuzele sau tramvaiele din sens opus. 

Probe cu autobuze pe liniile de tramvai străjuite de garduri se fac de aproape o lună. Societatea de Transport București vrea să demareze de la 1 iulie un proiect pilot, acolo unde au fost montate separatoarele metalice.

Cu cât ar putea fi mai rapide autobuzele

 

Citește și
cozi
După un weekend petrecut la mare, turiștii au dat năvală pe autostradă. Cozile sunt kilometrice
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Autobuzul 135 care circula de la Dristor până la Piața Iancului, în mod normal face 15 minute pe această distanță de 3 kilometri, în cazul în care traficul este atât de aglomerat. Însă, în situația în care va merge pe linia de tramvai, ajunge în cel mult în 10 minute.

Timpul parcurs se reduce cu aproape 30%, spun reprezentanții STB.

Și linia 330 va circula pe linia de tramvai protejată de garduri între Calea Dudești și Gheorghe Petrașcu. Între Dorobanți și Banu Manta va circula autobuzul de pe linia 182, cu o reducere de timp de până la 40%, susțin cei de la STB.

Imaginile de la înălțime, filmate din dronă, arată cum se câștigă timp în trafic. Autobuzul trece pe lângă o coloană uriașă de mașini în zona Dristor fără să fie nevoit să aștepte. Are loc să treacă pe lângă tramvaie sau autobuze care vor veni de pe sens opus.

Unde apar probleme

 

Apar probleme doar acolo unde peroanele de tramvai ale ambelor sensuri de mers sunt vis-a-vis unul de celălalt. În aceste cazuri, șoferii au fost instruiți să aștepte să plece tramvaiul sau autobuzul din stație.

Pe mijloc, a fost trasată o linie continuă, albă. Autobuzele nu au voie să depășească tramvaiul din față sau alte autobuze și trebuie să circule unele după altele. Vor avea voie să calce linia doar într-o singură situație: când autobuzul sau tramvaiul se defectează.

Alexandru-Hazem Kansou, director general STB: "Când rămâne un tramvai defect, cu serviciile noastre îl putem depăși, dar acestea sunt cazuri extreme. Daca rămâne un autobuz defect, am discutat să putem reloca acele garduri împrejmuitoare să-l ridice de acolo. Vom ajunge în 15 minute."

Distanța obligatorie între autobuze și tramvaie

 

Șoferii de autobuz vor fi obligați să păstreze o distanță de cel puțin 30 de metri față de tramvaiele din față ca să poată frâna în siguranță.

Tot pentru autobuze au fost montate semafoare speciale, ca să știe când au voie să iasă în intersecție.

Stațiile pentru autobuze nu vor fi desființate, iar în primele zile controlorii vor sta acolo și îi vor informa pe pasageri că trebuie să urce în autobuze de pe peroanele tramvaielor.

Proiectul a fost inspirat din unul similar din Bruxelles, iar cele 3 linii sunt pe cele mai aglomerate rute din București și vor fi funcționale de miercuri. Dacă va avea succes, va fi extins în toată Capitala.

Autobuzele nu au putut intra până acum pe liniile de tramvai pentru că șoferii riscau să fie amendați de polițiști, susține STB. De la 1 iulie, însă, intră în vigoare un nou cod rutier care le-ar permite acest lucru.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Alertă falsă cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Se reia traficul în zonă
Alertă falsă cu bombă la Curtea de Apel Bucureşti. Se reia traficul în zonă

Autorităţile au intervenit, luni, după ce la 112 s-a primit un apel care anunţa amplasarea unui ispozitiv exploziv la Curtea de Apel Bucureşti. Din fericire, alerta s-a dovedit a fi una falsă.

După un weekend petrecut la mare, turiștii au dat năvală pe autostradă. Cozile sunt kilometrice
După un weekend petrecut la mare, turiștii au dat năvală pe autostradă. Cozile sunt kilometrice

Duminică seară, mulți turiști au plecat de la mare spre casele lor. Pe Autostrada Soarelui coloanele de mașini se întind pe kilometri. Din nou sunt cozi la stația de taxare de la Fetești.

Un copil de 10 ani a murit după ce a fost lovit de un motociclist, în București
Un copil de 10 ani a murit după ce a fost lovit de un motociclist, în București

Un copil de 10 ani a fost lovit mortal, duminică, de o motocicletă, pe Calea Văcăreşti din Bucureşti.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.