Ștefan Mandachi, despre tragedia din Ialomița: „Drumul este dezastru, pericol public”

stefan mandachi
Facebook.com

Ștefan Mandachi, cel care a pornit o amplă campanie pentru construcție unei autostrăzi în Moldova, a reacționat pe Facebook în urma accidentului din Ialomița în care au murit 10 oameni.

Aflat într-o vizită în Islanda, acesta povestește că ghidul i-a spus că doar 4 oameni au murit într-un an în accidente rutiere în toată țara.

„Am crezut că nu aud bine... La noi au murit 10 (ZECE) într-o SINGURĂ ZI. Zece familii înmărmurite de durere pe viață. Dintr-o lovitură”, spune Ștefan Mandachi.

„Pe drumul de la Constanța- Slobozia- Urziceni am condus recent. Dezastru. Pericol public. Primejdie de MOARTE. Risc fizic și psihic. Oricare dintre noi am fi putut fi în locul microbuzului. Un microbuz este lung și înalt, dar o mașină mică este jumătate cât un microbuz. Nu ar fi rămas nici ștergătorul din spate dintr-un astfel de impact cu un tir”, mai spune Mandachi.

Mandachi a anunțat că pregătește un film documentar dedicat lipsei infrastructurii din România și accidentelor grave care se petrec în țară și că intenționează să-l termine până la sfârșitul anului.

Citește și
Ștefan Mandachi
Mandachi, întâlnire cu victime ale accidentelor rutiere, la Suceava: ”Vă aflaţi în judeţul morţii”
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Mesajul integral publicat de Ștefan Mandachi:

 

„Islanda. Două mașini tamponate sunt aranjate ca un monument ca să arate cetățenilor dramele de pe șosele. Sunt călit de ani de zile cu astfel de scene reale, nu ”înscenate” de pe drumurile noastre, așa că nu-s dat pe spate. Totuși, îl întreb circumspect pe ghid: ce înseamnă cifra patru de pe crucea de pe panou?

Îmi răspunde mâhnit că ”PATRU oameni au murit ÎNTR-UN AN în accidente rutiere în toată țara”.

Am crezut că nu aud bine... La noi au murit 10 (ZECE) într-o SINGURĂ ZI. Zece familii înmărmurite de durere pe viață. Dintr-o lovitură. (Că au murit mai mulți oameni ieri și în alte accidente, nu a fost doar unul singur pe șoselele morții).

La auzul dramei, dom' ministru afirmă bățos că lor le pasă și că urmează nu știu ce amenzi drastice plus că-i belește pe toți șoferii de pe camioane, etc. Gargariseala tradițională în cazul unor astfel de tragedii.

Nici pomeneală să zică, măcar în treacăt, că acolo ar fi trebuit în mod logic, moral și firesc să fie autostradă care să lege, de pildă, Bucovina de Delta Dunării sau Marea de Băile Felix, comori ignorate ale turismului României!

Dar dacă tot îți pasă și le-ai transmis condoleanțe familiilor, de ce nu mergi la priveghi? Și nu singur, ci însoțit. De către toți predecesorii tăi miniștri, toți premierii care v-au numit și de către toți președinții care au desemnat premieri. De 30 ani, de când ați condus pe ultimul DRUM(!) zeci de mii de români nevinovați. Luați o coroană și vă scrieți cu o cariocă neagră numele și prenumele pe ea, că așa se face.

Pe drumul de la Constanța- Slobozia- Urziceni am condus recent. Dezastru. Pericol public. Primejdie de MOARTE. Risc fizic și psihic. Oricare dintre noi am fi putut fi în locul microbuzului. Un microbuz este lung și înalt, dar o mașină mică este jumătate cât un microbuz. Nu ar fi rămas nici ștergătorul din spate dintr-un astfel de impact cu un tir.

Șoferul de tir poate fi vinovat, habar n-am, dar nu cred că există un singur conducător de camion din România care să își dorească să circule prin sate în loc de autostradă.
N-ar fi rău să fie mai vocală breasla șoferilor de tir, care pot fi ei însuși în locul colegului lor. În groapă sau la închisoare.

Un simplu parapet (separator de sens) și două benzi ar fi salvat zece vieți (zece doar ieri, și multe zeci de mii de-a lungul anilor). Ce mare inginerie cosmică e să așterni niște beton?
În România mor 2000 anual și 25.000 grav răniți. Uniunea Europeană a cuantificat în bani cât costă pe Stat viața unui cetățean român decedat în accidente rutiere. Decedați + răniți grav= PATRU MILIARDE. Pe an. Oricum nu Statul produce banii, așa că nu-l doare, dar totuși ar fi suficienți să înceapă ZECE kilometri de autostradă, care ar salva măcar zece vieți pe an... Nu mai mult.”

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Ștefan Mandachi:
Ștefan Mandachi: "Statul nu te lasă să-ţi plăteşti decent un salariat". Soluția sa

Ștefan Mandachi, suceveanul care a construit simbolic singurul metru de autostradă din Moldova, a transmis un mesaj pe Facebook, reclamând faptul că statul nu îi lasă pe oamenii de afaceri să plătească salarii bune angajaților din cauza taxelor.

Mandachi, întâlnire cu victime ale accidentelor rutiere, la Suceava: ”Vă aflaţi în judeţul morţii”
Mandachi, întâlnire cu victime ale accidentelor rutiere, la Suceava: ”Vă aflaţi în judeţul morţii”

Iniţiativa "România vrea autostrăzi", pornită de omul de afaceri, Ştefan Mandachi, ia amploare.

Ștefan Mandachi are un nou proiect. Apelul lansat românilor: ”Împreună. #şieu #șîtu #șînoi”
Ștefan Mandachi are un nou proiect. Apelul lansat românilor: ”Împreună. #şieu #șîtu #șînoi”

Omul de afaceri Ştefan Mandachi, cel care a construit primul kilometru de autostradă din Moldova, lucrează acum la un nou proiect. Este vorba despre un film documentar despre accidentele mortale de pe şoselele României.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.