Podul dintre Brăila și Tulcea avansează încet. Tehnic, lucrările sunt în grafic, dar birocrația duce la întârzieri

×
Codul embed a fost copiat

Cel mai mare pod din România și al treilea ca mărime din Europa care unește peste Dunăre Brăila și Tulcea, începe să prindă contur.

 

După multe probleme birocratice, pilonii de pe cele două maluri au fost ridicați, iar acum sunt întinse cablurile de ancorare.
Podul va lega Dobrogea de Moldova şi de Muntenia. Cei care au drum pe acolo nu vor mai fi nevoiți să treacă Dunărea cu bacul, prin Galaţi şi Brăila. Termenul estimat de finalizare a lucrării este anul 2023.

Partea cea mai dificilă a construcţiei a fost ridicarea stâlpilor de susţinere. Sunt din oţel şi din beton, iar procesul a durat 7 luni, din care aproape jumătate au fost luni de iarnă.

Reporter: Cum merge treaba?

Citește și
Podul de la Braila
Asociaţia Pro Infrastructură: Podul peste Dunăre va deveni cel mai ruşinos muzeu din istorie
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Francisco Torres - director de construcţii Astaldi : „Merge, se vede că merge”.

Reporter: Dificultăţi aţi avut?

Francisco Torres - director de construcţii Astaldi : „Am întâmpinat, dar suntem aici să le rezolvăm. Construcţia turnurilor a început în septembrie, acum am terminat, adică am tot trecut prin perioada cea mai grea, iarna."

Acum trebuie întinse cablurile din oţel. De această parte a lucrării se ocupă partenerii japonezi ai consorţiului, care au adus cablurile, garantate peste 100 de ani, de la ei din ţară.


Inginer Viorel Eșanu, responsabil cu monitorizarea lucrării: „Se ocupă de tot ce înseamnă partea de cabluri, tablier metalic şi structuri de întindere. Turnurile sunt finalizate 100%, pe malul tulcean mai sunt câteva operaţiuni de monolitizare pentru grinzi"

Cele mai mari probleme le întâmpină constructorii din cauza birocraţiei. Abia acum au obţinut autorizaţia de construcţie pentru cei 7 km ai drumului de acces pe pod.

Francisk Iulian Chiriac - preşedintele Consiliului Judeţului Brăila: „Aşteptăm cu interes celelalte documentaţii pentru eliberarea celorlalte autorizaţii pentru restul de drum"

Mai e nevoie de acte pentru alţi aproape 15 km de drumuri de legătură. Şi trebuie făcute plăţile pentru terenurile expropriate. Sunt oameni care aşteaptă de câţiva ani despăgubirile. De altfel, în urmă cu o lună, ministrul Transporturilor spunea că podul nou va rămâne nefolosit timp de aproape un an din cauza problemelor birocratice.


Podul suspendat de la Brăila este cel mai important proiect de infrastructură realizat în țara noastră după Revoluție şi va costa o jumătate de miliard de euro, în mare parte bani europeni. Va avea o lăţime totală de 31 de metri, patru benzi de circulaţie şi benzi adiţionale pentru pietoni şi biciclete.

Articol recomandat de sport.ro
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Singurul cuvânt folosit de maghiari după ce au văzut echipamentul României de la EURO 2024
Citește și...
Cum încurcă funcționarii români construcțiile la podul peste Dunăre de la Brăila.
Cum încurcă funcționarii români construcțiile la podul peste Dunăre de la Brăila. "Trebuie să își facă datoria"

Vom avea cel mai mare pod din România și al treilea din Europa în Brăila, dar ONG-urile avertizează că riscăm să ne uităm la el ca la un obiect de muzeu.

Asociaţia Pro Infrastructură: Podul peste Dunăre va deveni cel mai ruşinos muzeu din istorie
Asociaţia Pro Infrastructură: Podul peste Dunăre va deveni cel mai ruşinos muzeu din istorie

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, aflat în construcție, va deveni „cel mai rușinos muzeu din istorie”, din cauza că întârzie autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces, susține Asociația Pro Infrastructură.

Moarte oribilă pentru un muncitor, pe şantierul podului Brăila - Tulcea
Moarte oribilă pentru un muncitor, pe şantierul podului Brăila - Tulcea

Tragedie pe şantierul deschis pentru construirea podului dintre Brăila şi Tulcea.

Recomandări
Rezultate alegeri locale 2024. În continuare, probleme mari la Sectoarele 1 și 2, conduse de Clotilde Armand și Radu Mihaiu
Rezultate alegeri locale 2024. În continuare, probleme mari la Sectoarele 1 și 2, conduse de Clotilde Armand și Radu Mihaiu

La trei zile de la alegerile locale din 9 iunie încă se numără voturi, după ce președintele Autorității Electorale Permanente, Toni Greblă, a interzis - până la obținerea datelor finale - orice întrerupere a procesului de verificare și centralizare.  

Cătălin Drulă cere demiterea preşedintelui Autorităţii Electorale Permanente: Frauda electorală nu trebuie tolerată
Cătălin Drulă cere demiterea preşedintelui Autorităţii Electorale Permanente: Frauda electorală nu trebuie tolerată

Preşedintele USR, Cătălin Drulă, cere demiterea imediată a preşedintelui Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Toni Greblă, acuzând că la alegerile de duminică s-ar fi comis "cele mai mari fraude electorale" din istoria recentă.

Rata anuală a inflaţiei a coborât, în luna mai 2024, la 5,12%, de la 5,9% în aprilie
Rata anuală a inflaţiei a coborât, în luna mai 2024, la 5,12%, de la 5,9% în aprilie

Rata anuală a inflaţiei a coborât, în luna mai 2024, la 5,12%, de la 5,9% în aprilie.